Zbyt mały wybór firm kurierskich może prowadzić do porzucenia koszyka zakupowego

Autor: dlahandlu.pl 10 stycznia 2017 09:32

Według serwisu Furgonetka.pl małe i średnie e-sklepy popełniają trzy błędy w walce o klienta. Są to: za mały wybór przewoźników, ukrycie nazwy firmy kurierskiej, która realizuje dostawę oraz brak rzetelnej informacji o wszystkich kosztach, dostawy i dodatkowych, które teraz często doliczane są na samym końcu procesu.

Około 45% zbadanych sklepów oferuje tylko jedną formę dostawy poprzez firmę kurierską, nie dając kupującemu możliwości wyboru. Tymczasem 74% sprzedawców odnotowało wzrost sprzedaży w momencie zaoferowania większego wyboru firm kurierskich. Co więcej, 66% kupujących twierdzi, że brak możliwości zmiany firmy dostawczej na inną spowoduje rezygnację z zakupu na rzecz innego e-sklepu z szerszą ofertą przewoźników.

Top 5 najczęściej spotykanych firm kurierskich w opcjach dostawy to kolejno Pocztex z usługą Kurier48, DPD, DHL, UPS i GLS. 61% sklepów oferuje Paczkomaty - zawsze jako drugą formę doręczenia.

Jedynie 28% małych i średnich sklepów online w Polsce oferuje opcję darmowego doręczenia. Przy czym jest to obwarowane koniecznością osiągnięcia odpowiedniej kwoty koszyka, która wynosi średnio około 350 zł.

Średni koszt wysyłki kurierem w przebadanych e-sklepach to około 12,96 zł za paczkę przedpłaconą i około 17,94 zł dla paczek za pobraniem (COD). Różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami przesyłek to aż około 5 zł na niekorzyść paczek pobraniowych.

Około 25% sklepów nie podaje nazwy firmy dostarczającej zakupione towary. Klient widzi tylko ogólne określenie “Kurier” w dostępnych opcjach wysyłki, co więcej, średnio jest to najdroższa forma doręczenia w porównaniu do konkretnie wskazanych przewoźników. Koszt to prawie 19 zł za paczkę przedpłaconą i około 22 zł za paczkę za pobraniem, czyli w porównaniu do średniej ogólnej ceny, to około 6 zł więcej za zamówienie opłacone z góry i około 4 zł różnicy w COD.

Zdarzają się też sytuacje, w których kupujący poznaje tę kwotę dopiero w momencie przechodzenia do płatności.

Wszystkie te czynniki: mały wybór przewoźników, brak nazwy firmy kurierskiej oraz zwiększanie ogólnego kosztu zamówienia w ostatnim momencie zakupów mogą prowadzić do tego, że klient ostatecznie może porzucić koszyk.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,99

  • Śr

    6,37

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7781

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.