Zero waste, plastic free - od tego trendu nie ma już odwrotu

Autor: dlahandlu.pl 9 kwietnia 2019 13:37

Zero waste, plastic free - od tego trendu nie ma już odwrotu fot. shutterstock

Teraz jest idealny czas, żeby zyskiwać w oczach konsumentów wszelkimi działaniami ograniczającymi zużycie plastiku. Jest to również idealny moment, żeby pokazywać się jako marki wrażliwe na prawdziwe zagrożenia społeczne, realnie z nimi walcząc. Takie działania zaprocentują!

Kolejne sieci publikują swoje zobowiązania w zakresie redukcji plastiku. Lidl zadeklarował, że do 2025 r. ograniczy zużycie plastiku o 20%. Tesco podało, że do roku 2025 wszystkie produkty marki własnej będą w 100% możliwe do ponownego przetworzenia, a jeden z hipermarketów Carrefour w idei "zero waste" promuje rozwiązanie w którym klienci mogą kupić produkty na wagę do swoich opakowań.

Sieci muszą podążać za konsumentami, którzy w opakowaniach plastikowych widzą jeden z najważniejszych problemów naszej planety.

- Kropla zaczyna drążyć skałkę, czyli szum komunikacyjny zaczyna coraz bardziej zwracać uwagę na problem i coraz więcej osób zaczyna myśleć o plastiku nie w kontekście korzyści, ale w kontekście kłopotu. Edukacja młodych i starszych powoli daje znać o sobie, co nie znaczy że zmieniają się nasze przyzwyczajenia - ciągle plastik rządzi, a co przerażające plastik "konsumowany" jest bez żadnej refleksji. Produkujemy go tygodniowo w przerażającej ilości. Od codziennych zakupów (w sieciach praktycznie wszystko jest w plastiku), przez jedzenie (te z dostawy to królestwo plastikowych opakowań i sztućców, które dostajemy czy chcemy czy nie) na zakupach użytkowych kończąc. Bez mian systemowych ciężko z tym walczyć - mówi Wojciech Walczak, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Zmiany i trendy zaczynają też na szczęście widzieć firmy produkujące swoje produkty w opakowaniach plastikowych oraz punkty je dystrybuujące, czyli cały retail. Oczywiście to na razie bardzo niszowe działania, skierowane do świadomego konsumenta, ale wydaje się że od tego trendu nie ma już odwrotu.

- Przyzwyczajenia konsumenckie w tym wypadku będą ciężkie do zmienienia, ale tym którzy zaczną to robić z pewnością przysługiwać będzie premia konsumencka z powodu bycia w dobrym i pożytecznym dla każdego z nas trendzie. Konsumenci z większymi dochodami, zwracający uwagę na to co i jak kupują z pewnością pójdą za takimi markami, tak jak teraz przerzucają się na torby wielorazowego użytku, warzywa i owoce kupują do koszyka na bazarze a kawę do swojego kubka termicznego.  Inną sprawą są oczywiście regulacje z poziomu ustaw, bez których moim zdaniem ciężko będzie zauważyć realne zmiany z poziomu całego kraju - w tym wypadku świadomość to jedno, a realne działania to drugie - zaznacza nasz rozmówca.

Już 4-5 listopada w Warszawie największa konferencja dedykowana sektorowi spożywczemu i handlowemu w Polsce: 20 sesji tematycznych, 120 prelegentów, ponad 1000 uczestników. Zarejestruj się teraz!


  • xc 2019-04-10 14:20:25

    tęczowe "no plastic"! witajcie w eurokołchozie! lewactwo brukselskie wprowadza nowe ułatwienia dla luda, jakież to proludzkie, prospołeczne, socjalistyczne a nawet komunistyczne, marksistowska czeladź upiększa nam świat i ułatwia życie, plastiku nie, szkła nie bo go nie ma, do czego to bagno zmierza? to już nie jest Europa...przynajmniej ta normalna

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    0,70

  • Śr

    0,31

  • Min

    0,16

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8512
Ilość aktualnych ofert: 477360

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.