Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zmiana prawa: Nowe obowiązki dla e-aptek

Autor: pr, dlahandlu.pl 30 kwietnia 2015 12:46

Z dniem 3 maja 2015 roku wchodzi w życie nowe rozporządzenia Ministra Zdrowia dotyczące sprzedaży wysyłkowej produktów leczniczych. Czy nowe prawo wyeliminuje z rynku ich podróbki? Jakie nowe obowiązki nakłada ustawodawca na apteki internetowe?

Celem nowego rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych jest dostosowanie polskiego prawa do ustawodawstwa Unii Europejskiej przede wszystkim w kontekście zapobiegania, wprowadzania i dystrybuowania sfałszowanych produktów leczniczych.

Nowe obowiązki informacyjne dla e-aptek

Wchodzące w życie z dniem 3 maja 2015 roku przepisy regulują przede wszystkim nowe obowiązki informacyjne dla e-aptek. Jakie informacje muszą pojawić się na stronie internetowej apteki?

1. Informacje o właściwym Wojewódzkim Inspektoriacie Farmaceutycznym – nazwa organu, adres fizyczny, adres e-mail oraz telefon lub fax. W rozporządzeniu nie zostało precyzyjnie określone gdzie dokładnie na stronie internetowej mają pojawić się dane WIF – może to być zarówno informacja w zakładce Kontakt jak i innej podstronie, do której będzie prowadził link ze stopki.

2. Wyraźny, wspólny logotyp UE, podlinkowany na stronie e-apteki zgłoszonej do WIF, prowadzącej sprzedaż wysyłkową i znajdującej się w wykazie na stronie CSIOZ. Minimalna szerokość logotypu powinna wynosić 90 px.

3. Odesłanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej GIF, w którym powinna znaleźć się informacja m.in. o przepisach regulujących sprzedaż wysyłkową w Polsce czy o ryzykach związanych z zakupem produktów leczniczych w internecie.

4. Odesłanie do Krajowego Rejestru Zezwoleń Na Prowadzenie Aptek Ogólnodostępnych, Punktów Aptecznych oraz Rejestru Udzielonych Zgód na Prowadzenie Aptek Szpitalnych i Zakładowych.

5. Informacja dla kupujących, że nie przysługują im przywileje wynikające z ustawy o prawach konsumenta.

E-apteka prowadząca sprzedaż wysyłkową powinna, najlepiej w regulaminie umieszczonym na stronie internetowej lub w trakcie procesu zakupowego, poinformować kupujących, że w przypadku zakupu leków wydawanych bez recepty, nie przysługuje im prawo do ich zwrotu bez podania wyraźnej przyczyny.

– Zwrotu produktu leczniczego do apteki w nawiązaniu do art. 96 ust 6 ustawy Prawo Farmaceutyczne, można dokonać wyłącznie w sytuacji wady jakościowej produktu, jego niewłaściwego wydania albo sfałszowania produktu leczniczego. Przepis ten ujednolicono zarówno dla zakupów w klasycznej aptece jak i e-aptece – wyjaśnia Rafał Stępniewski z Rzetelnyregulamin.pl. – Należy też pamiętać, że przepis ten nie odnosi się do pozostałych produktów sprzedawanych w e-aptekach, takich jak suplementy diety czy kosmetyki – dodaje Stępniewski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PK 2015-05-12 10:33:15

    Wyraźny, wspólny logotyp UE... - to chyba wszystko wyjaśnia, po co to "prawo"

  • Milena 2015-05-04 12:13:17

    Kochani, trochę późno informujecie o tych zmianach w prawie dot. e-aptek. Już na początku roku na tym blogu czytałam artykuł na ten temat regulaminowo.pl/nowe-obowiazki-i-regulamin-apteki-internetowej-od-8-lutego-2015-roku-zmiany-w-prawie-farmaceutycznym/ A tak btw, dlaczego to prawo tak czesto sie zmienia? Czy ktoś, prócz konsumentów, jest w ogóle z niego zadowolony? Chyba nie...

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,55

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9558

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 550351

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.