Zmienia się rozłożenie sił w procesie sprzedażowym

Autor: pr 28 października 2015 11:22

Rośnie rola społeczna sprzedawców, natomiast proces sprzedaży staje się coraz bardziej zautomatyzowany oraz oddaje jeszcze więcej pola konsumentowi, który samodzielnie konfiguruje i doprecyzowuje kolejne elementy zakupu - powiedział Przemysław Stangierski, partner A.T. Kearney, podczas debaty "Will selling provide jobs in jobless economy of the future?".

- Prawie na każdym kroku pojawiają się narzędzia, które mogą zautomatyzować sprzedaż. Na pozór nie ma powodu, dla którego sprzedaż miałaby się zmieniać inaczej niż niektóre inne formy działalności gospodarczej. Będzie coraz łatwiej i szybciej. Wszystkie kroki w procesie będą przebiegały coraz mniejszym nakładem sił i środków. Jednak, co ważne, zmienia się proces i rozłożenie sił w procesie sprzedażowym oraz rola sprzedawcy. Jego głównym zadaniem staje się budowanie trwałych relacji z klientami. Jednym słowem rośnie rola społeczna sprzedawców, natomiast proces sprzedaży staje się coraz bardziej zautomatyzowany oraz oddaje jeszcze więcej pola konsumentowi, który samodzielnie konfiguruje i doprecyzowuje kolejne elementy zakupu - mówi Przemysław Stangierski.

Prof. Jacek Męcina z Instytutu Polityki Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego wskazał na nowe zjawiska związane z trendami rozwoju gospodarek: „Można wskazać na dwa główne kierunki ewolucji. Po pierwsze usługi, czyli ewolucję w kierunku rozwoju usług biznesowych i tych osobistych. Z uwagi na rosnącą zamożność oraz wolny czas społeczeństwa usług tych będzie coraz więcej. Będą one musiały być zaspokajane jednak w sposób bardziej zindywidualizowany, dostosowany do oczekiwań i preferencji klientów, bardziej powiązanych z produktami. Drugim elementem jest cyfryzacja, która swoim zasięgiem obejmuje już niemal wszystkie dziedziny życia. Należy podkreślić, że cyfryzacja wraz z procesami globalizacji stanowi ogromny potencjał rozwoju gospodarki i wyzwanie zarazem”.

Jakie są inne wnioski z dyskusji?

- Spodziewajmy się, że coraz trudniej będzie sprzedać przy pierwszym kontakcie z klientem. Narzędzia i dostępność do różnorodnych kanałów sprzedaży jest i będzie coraz większa, też z uwagi na postępującą automatyzację procesów sprzedażowych. Kluczowe stanie się zwrócenie uwagi na znaczące zmiany zachowań sprzedających i kupujących. Podkreśla się też wagę skupienia się na procesie sprzedaży, śledzeniu ścieżki, jaką przechodzi klient od momentu podjęcia decyzji o zakupie, analizie czego doświadcza i na jakim etapie tego procesu istnieje możliwość wejścia z nim w interakcję oraz idealnie dopasowanie oferty do jego potrzeb - wskazali uczestnicy debaty.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8111

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.