Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zmieniła się rola sklepu. Przestaje być tylko miejscem finalizowania transakcji

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2016 15:16

Coraz wyraźniejsza jest tendencja odchodzenia od tradycyjnego koncentrowania się na produkcie i jego cenie na rzecz spójnego i spersonalizowanego przekazu w oparciu o rzeczywiste potrzeby konsumenta w danym miejscu i czasie - wynika z wypowiedzi ekspertów obecnych podczas spotkania, zorganizowanego przez In Store Media.

Zmienia się też rola i znaczenie poszczególnych kanałów komunikacji w całym procesie zakupowym. Sklep jest ważnym miejsce na zakupowej mapie klienta, ale często jego rola to nie domknięcie procesu zakupowego, lecz dopytanie sprzedawcy o parametry produktu czy jego dotknięcie - zauważa Karolina Rygalska z MediaCom.

Tradycyjne planowanie w oparciu o dostępne media i kanały (tzw. media planning) jest zastępowane przez wyjście od potrzeb i specyfiki klienta (tzw. shopper planning). Rozwój Internetu i nowych mediów oraz popularyzacja rozwiązań mobilnych umożliwia markom i sieciom handlowym budowanie strategii marketingowych i nowych form komunikacji – także w czasie rzeczywistym – w oparciu o coraz większą wiedzę, jaką mają na temat klientów i ich potrzeb.

„Klient oczekuje od sprzedawcy ułatwiania mu podjęcia właściwej i korzystnej decyzji zakupowej. Dlatego skuteczna komunikacja, to komunikacja adekwatna zarówno w formie, jak i w treści do aktualnych potrzeb konsumenta. Ważne jest więc zrozumienie, w jaki sposób jej zorganizowanie – zarówno w samym miejscu sprzedaży, jak i poza nim – ułatwi klientowi podjęcie decyzji o dokonaniu zakupu i pozwoli podnieść jego satysfakcję z dokonanych wyborów” – powiedział Tomasz Małecki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, in-Store Media.
In-Store Media specjalizuje się w zarządzaniu przestrzenią reklamową w sieciach i galeriach handlowych. Obecnie prowadzi swoją działalność w 7 krajach: Hiszpanii, Meksyku, Argentynie, Portugalii, Chile, Francji oraz w Polsce. Firma współpracuje z takimi sieciami handlowymi jak: Carrefour, Kaufland, Biedronka. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • niewolnik 2016-02-25 21:57:36

    "dopytanie sprzedawcy o parametry produktu"



    pytam kasjerki z biedronce czemu tu jest syrop glukozowo-fruktozowy

    "2 w 1. Taka promocja"

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,15

  • Min

    2,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9231

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.