Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Znak aplikacji "Pola" pojawi się na opakowaniach produktów spożywczych

Autor: Klub Jagielloński 8 sierpnia 2018 11:38

Aplikacja "Pola" wychodzi ze smartfonów. Już niedługo jej symbol będzie widoczny na opakowaniach produktów spożywczych. Znak towarowy będą mogli uzyskać wyłącznie producenci z polskim kapitałem, niebędący częścią zagranicznych koncernów - poinformowali twórcy aplikacji z Klubu Jagiellońskiego.

W ocenie Klubu Jagiellońskiego, choć patriotyzm gospodarczy staje się coraz bardziej znaczącym czynnikiem zakupowym dla Polaków, po wpisaniu w wyszukiwarce grafik hasła „produkt polski” lub „produkt polski logo” zostaniemy zalani różnorodnymi wersjami oznaczeń imitujących polskie barwy narodowe.

- Mnogość biało-czerwonych znaków towarowych nie pomaga konsumentom w identyfikowaniu polskich produktów. Obecne na rynku oznaczenia te zdecydowanej większości nie uwzględniają struktury kapitałowej producenta, często więc nasze barwy narodowe zdobią produkty zagranicznych koncernów - pisze Mateusz Perowicz z Klubu Jagiellońskiego.

Jak wskazuje Klub Jagielloński logo "Teraz Polska" znajdziemy np. na opakowaniach jogurtów niemieckiej firmy Zott, a biało-czerwone Q, najpopularniejszy symbol jakości, znaleźć możemy na majonezie Winiary należącym do szwajcarskiego koncernu Nestlé.

Perowicz wskazuje, że zmiany właścicielskie często są niezauważalne dla przeciętnych konsumentów, którzy niezmiennie kupują produkt o marce, którą uważają w dalszym ciągu za rodzimą.

- Wspierają w ten sposób nie polskie firmy, lecz zagraniczne przedsiębiorstwa. Trzeba jednak zauważyć i to, że ze względu na bardzo szybki rozwój dużych sieci handlowych, polscy mali i średni przedsiębiorcy zaczęli mieć problemy z przebiciem się do świadomości konsumentów ze swoimi produktami oraz lokalnymi markami. Chęć przeciwdziałania takim praktykom była jednym z powodów powstania aplikacji "Pola. Zabierz ją na zakupy", z której skorzystało już niemal pół miliona Polaków. Nasza aplikacja zwraca uwagę na rzecz niezbędną do świadomego wyboru produktów spożywczych, jaką jest struktura kapitałowa przedsiębiorstw - dodaje.

Już niedługo symbol aplikacji Pola będzie widoczny na opakowaniach produktów spożywczych.

- Nasz znak towarowy będzie prosty, intuicyjny i co najważniejsze otrzymać go mogą tylko te podmioty, które produkują w Polsce, są zarejestrowane w naszym kraju, prowadzą tu prace badawczo-rozwojowe i – co najistotniejsze – nie są częścią zagranicznego koncernu - dodaje Perowicz.

Jak informuje Klub Jagielloński, już dwie firmy zdecydowały się na umieszczenie na opakowaniach nowego znaku.

Powstała w 2015 r. aplikacja "Pola" na podstawie zeskanowanego kodu kreskowego danego produktu podaje informacje o jego producencie. Pozwala na szybkie zdobycie informacji na temat miejsca działania producenta, własności kapitału przedsiębiorstwa, zatrudnienia pracowników w Polsce oraz stwierdzenia, czy producent wchodzi w skład zagranicznego koncernu. Celem korzystania z programu ma być wsparcie polskiej gospodarki przez konsumentów

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.