Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

ZPP: O przewadze konkurencyjnej zdecyduje umiejętność wykorzystania nowych technologii

Autor: wnp.pl 21 stycznia 2016 09:02

Cyfryzacja przemysłu jest już standardem. O przewadze konkurencyjnej i miejscu na rynku będą decydować nowe technologie informatyczne oraz umiejętność wykorzystania ich potencjału. Takie wnioski płyną z panelu „Rewolucja przemysłowa - trend i wyzwanie”, który odbył się w ramach Forum Zmieniamy Polski.

Motywem przewodnim dyskusji było pojęcie Industry 4.0, czyli tzw. czwartej rewolucji przemysłowej, która ma dokonać się m.in. dzięki zaawansowanej automatyzacji oraz efektywnemu gromadzeniu, przetwarzaniu i wymianie danych.

Jak zaznaczył Piotr Łaszczewski, dyrektor Middleware w IBM Polska i Kraje Bałtyckie, potrzebujemy 7-10 lat, aby dogonić kraje zachodnie pod względem rozwoju technologii informatycznych oraz cyberbezpieczeństwa.

Łaszczewski podkreślił, że wykorzystanie technologii pozwala uwolnić potencjał, który tkwi w ludziach. Optymalizacja pracy i obniżenie jej kosztów pozwala znaleźć czas i środki na kreatywność, która prowadzi wypracowania przewag konkurencyjnych.

Henryk Siodmok, prezes Grupy Atlas, wskazał, że ważnym elementem rozwoju grupy jest komunikacja i gromadzenie danych pochodzących od klientów. Grupa jest mocno powiązana informatycznie z fachowcami - współpracują oni przy opracowywaniu nowych produktów, a następnie ich testowaniu. Dzięki temu Atlas może szybciej poznawać potrzeby rynku i na nie odpowiadać.

Siodmok podkreślił, że największą troską menadżera powinno być to, aby nie marnować kreatywności pracowników. Atlas, aby wyłonić nowych liderów, stosuje w grupie zintegrowane rozwiązania social media, które pozwalają tworzyć zespoły skupione wokół nowych pomysłów.

Piotr Kańtoch, wiceprezes Grupy Powen-Wafapom, specjalizującej się w produkcji pomp przemysłowych, powiedział, że polskie firmy muszą szukać niszy, gdzie będą w stanie szybko odpowiadać na potrzeby klientów, gdyż w obecnej rzeczywistości oczekują oni dedykowanych rozwiązań.

Jak dodał Kańtoch, Grupa Powen-Wafapomp na swoim rynku, wartym w Polsce ok. 2-3 mld zł rocznie - musi zmagać się z ok. 300 konkurentami. W tej sytuacji nawet drobna optymalizacja czy rozwiązanie decyduje o zdobyciu zlecenia.

Adam Bartosiewicz, wiceprezes WB Group, która pracuje na rzecz sektora obronnego, przypomniał, że w przeszłości to wojsko wyznaczało trendy w zakresie nowoczesnych technologii.

Efektem było m.in. powstanie Internetu oraz systemu nawigacji GPS. Obecnie sytuacja ulega pewnym zmianom i to wojsko zaczyna sięgać po rozwiązania wypracowane w technologiach cywilnych.

Bartosiewicz zwrócił jednak uwagę, że nie należy zbyt pochopnie zawierzać za dużego zaufania nowym technologiom, które potrzebują starannego dopracowania, czego przykładem są chociażby automatycznie prowadzone samochody.

Testowane obecnie rozwiązania pokazują, że takie pojazdy często ulegają wypadkom, gdyż zawsze przestrzegają przepisów. Jak podkreślił Bartosiewicz, najbardziej wydajnym komputerem jest ten, który stworzyła natura, czyli ludzki mózg.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,57

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.