Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zwroty towarów bolączką e-handlu

Autor: Puls Biznesu 11 czerwca 2014 11:18

W minionym półroczu średni poziom zwrotów był najwyższy w przypadku produktów z kategorii „odzież” (ponad 28 proc.) i „elektronika” (ponad 21 proc.), natomiast najniższy w kategorii „książki” — niecałe 4 proc. - podaje "Puls Biznesu".

Ze zwrotami boryka się handel na całym świecie. Badania przeprowadzone np. przez Uniwersytet w Regensburgu wykazały, że 37 proc. klientów e-sklepów dokonuje zwrotów bardzo rzadko (mniej niż 5 proc. ich transakcji), ale jest też grupa (4 proc. konsumentów), która odsyła ponad połowę zakupionych produktów.

W raporcie sporządzonym w 2013 r. przez skandynawską firmę kurierską Bring, wśród głównych powodów odsyłania towaru do e-sklepu wymienia się niewłaściwy rozmiar (54 proc.), zniszczony towar (24 proc.), wysłanie niewłaściwego produktu (12 proc.), niezgodność towaru z oczekiwaniamiodbiorcy (14 proc.) i zmianę zdania klienta (11 proc.).

Zwroty dla firm oznaczają spore straty. Jednak klienci oczekują, że towar z internetu będzie konkurował cenowo z tym, dostępnym w sklepach stacjonarnych, a do tego, że koszty wymiany i zwrotu weźmie na siebie sprzedawca. Pamiętać jednak trzeba, że polski e-commerce czekają zmiany prawne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    3,91

  • Min

    2,91

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9689

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.