Zysk Emperii spadł do 20,80 mln zł w 2012 r.

Autor: portalspozywczy.pl, www.dlahandlu.pl 29 kwietnia 2013 10:30

Zysk Emperii spadł do 20,80 mln zł w 2012 r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Emperii za 2012 r. sięgnęły 1948,98 mln zł wobec 1890,39 mln zł rok wcześniej. Emperia odnotowała 20,80 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2012 r. wobec 630,80 mln zł zysku rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 13,59 mln zł w porównaniu do 817,80 mln zł zysku rok wcześniej. W 2012 roku łączne wydatki na nakłady inwestycyjne w Grupie wyniosły 60.841 tys. zł.

- Wynik osiągnięty w 2012 roku wyniósł 20.803 tys. zł i w porównaniu z osiągniętym w 2011 roku 630.798 tys. zł nie jest imponujący. Jednak, jeśli wyłączymy z wyników ubiegłego kwartału wynik na transakcji zbycia udziałów i akcji w spółkach dystrybucyjnych - 607.983 tys. zł i wynik na działalności zaniechanej (dystrybucyjnej) - 69.254 tys. zł, wynik na działalności kontynuowanej w 2011 roku wyniósł 22.815 tys. zł. W tym kontekście wynik 2012 roku jest o 8,82% niższy od wyniku osiągniętego w okresie porównawczym - tłumaczy spółka w raporcie.

 - Zakończony rok był ważny i szczególny pod wieloma względami dla Grupy Kapitałowej. Po sprzedaży w grudniu 2011 roku działalności dystrybucyjnej firmie Eurocash S.A. najważniejszym wyzwaniem było wypracowanie nowej strategii dla Grupy Kapitałowej. Strategia ta została przygotowana i zgodnie z nią Grupa Kapitałowa w najbliższych latach będzie koncentrowała się na umacnianiu swojej pozycji w sektorze handlu detalicznego artykułami spożywczymi (...). Obecnie spółki należące do segmentu detalicznego stanowią główne aktywo Grupy Kapitałowej, a w kolejnych latach ich znaczenie z perspektywy wartości Grupy Kapitałowej oraz jej skonsolidowanych wyników będzie jeszcze większe. Celem naszych działań w tym segmencie było takie udoskonalenie modelu sklepu, aby stał się on jeszcze atrakcyjniejszy zarówno z perspektywy klienta jak i efektywności ekonomicznej. Główne decyzje w tym obszarze to: zmiany personalne w zarządzie spółki Stokrotka i zasilenie go nowymi menadżerami, podjęcie decyzji o skoncentrowaniu się na segmencie supermarketów i zaprzestaniu dalszego rozwoju sklepów delikatesowych oraz podjęcie decyzji o uruchomieniu własnej logistyki.(...) Po uwzględnieniu zdarzeń jednorazowych jakimi było zawiązanie rezerw na nierentowne placówki sklepów delikatesowych Delima, spółki segmentu detalicznego poprawiły istotnie wyniki finansowe w stosunku do roku poprzedniego - komentuje zarząd firmy.

Nowa strategia Grupy nakierowana jest na rozwijanie działalności w dwóch segmentach operacyjnych: detalicznym i informatyki przy jednoczesnym wygaszaniu lub zbywaniu kapitałochłonnych działalności, które nie są uznawane za strategiczne. W przyszłości najkorzystniejszym modelem dysponowania nieruchomościami będzie korzystanie z nieruchomości na podstawie umów najmu i dzierżawy, bez konieczności posiadania do nich prawa własności. Zamiarem Grupy jest docelowe zbycie posiadanego portfela nieruchomości. Realizacja tego zamierzenia będzie uzależniona od sytuacji na rynku nieruchomości. Portfel nieruchomości Grupy składa się z 96 nieruchomości położonych na terenie całej Polski, zawiera nieruchomości handlowe, gruntowe, magazynowe.

Podstawową działalnością Grupy jest działalność detaliczna. Grupa prowadzi działalność detaliczną poprzez sieć własnych supermarketów. Grupa rozwija własne marki handlowe: „Stokrotka", „Społem", „Milea". Na koniec 2012 roku sieć handlowa Grupy liczyła 238 placówek detalicznych.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • gość 2013-04-29 19:44:40

    Pytanie kiedy sprzedadzą Stokrotkę...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,92

  • Śr

    5,27

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.