Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Zysk netto AmRestu w I poł. 2014 na poziomie 13 mln zł

www.portalspozywczy.pl 14 sierpnia 2014 14:17

Zysk netto grupy AmRest, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w drugim kwartale 2014 r. 4,5 mln zł - wynika z wyliczeń PAP na podstawie raportu półrocznego spółki. Konsensus PAP zakładał zysk netto na poziomie 6,2 mln zł.

Spółka podała w raporcie, że jej zysk operacyjny wyniósł w II kwartale 2014 r. 27,4 mln zł (wobec 2,4 mln zł EBIT przed rokiem) i był wyższy o ponad 46 proc. od oczekiwań analityków na poziomie 18,7 mln zł.

EBITDA wzrosła w II kwartale 2014 r. do 82,3 mln zł z 54,7 mln zł rok wcześniej i była wyższa od oczekiwań analityków na poziomie 67,6 mln zł.

Przychody grupy w II kwartale 2014 r. wyniosły 713,6 mln zł wobec 665,2 mln zł rok wcześniej i były zgodne z konsensusem PAP i wcześniejszymi szacunkami publikowanymi przez spółkę.

Po pierwszym półroczu 2014 roku grupa AmRest ma 1,39 mld zł, 50,6 mln zł zysku operacyjnego, 155,1 mln zł EBITDA i prawie 13 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej.

Spółka podała, że marża EBITDA w pierwszej połowie roku wyniosła 11,2 proc. wobec 8,4 proc. rok wcześniej.

Nakłady inwestycyjne grupy AmRest mogą wynieść w tym roku ok. 360 mln zł wobec zakładanych wcześniej ok. 380 mln zł.

Wyniki największej dywizji grupy - Europy Centralno-Wschodniej - przekroczyły oczekiwania zarządu, notując poprawę zarówno marżowości, jak i wzrost sprzedaży w restauracjach porównywalnych. - W drugim kwartale 2014 roku marka Burger King w Polsce po raz pierwszy osiągnęła dodatni wynik na poziomie EBITDA, a KFC w Polsce mogła pochwalić się najlepszymi wynikami od 2012 roku - mówi Henry McGovern. - Bazując na danych z ostatniego okresu obserwujemy wzrost sprzedaży porównywalnej na większości naszych rynków z wyjątkiem Polski, gdzie dynamika ta zmalała w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku. Sytuacja ta zdaje się być w korelacji do informacji o spadkach liczby odwiedzin komunikowanymi przez niektóre centra handlowe. Mamy nadzieję, że zjawisko to jest tymczasowe, a wraz z zakończeniem wakacji na rynek Polski powrócą trendy wzrostowe w sprzedaży porównywalnej - komentuje Henry McGovern.

Zarząd AmRest jest przekonany, że pozytywne trendy w marżowości się utrzymają, wsparte redukcją kosztów budowy restauracji oraz szeregiem działań poprawiających efektywność na większości poziomów rachunku zysku i strat. 

W pierwszej połowie roku grupa otworzyła 28 nowych restauracji. Na 14 sierpnia sieć liczy 759 lokali.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    1,52

  • Min

    0,68

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9469

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.