Zysk netto Emperii wyniósł w II kw. 12 9,1 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 31 sierpnia 2012 10:33

Zysk netto Emperii wyniósł w II kw. 12 9,1 mln zł

Zysk netto Emperii z działalności kontynuowanej, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł w II kw. '12 9,1 mln zł, wobec konsensusu 14,7 mln zł zysku.Strata operacyjna w II kwartale wyniosła 0,7 mln zł.



Po pierwszym półroczu 2012 roku Emperia 978,9 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 909,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 10,87 mln zł z prawie 5 mln zł przed rokiem. Zysk netto z działalności kontynuowanej, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniósł 36,58 mln zł. 

- Istotny wpływ na wyniki finansowe Grupy Emperia w pierwszym półroczu b.r. miały, niższe od oczekiwanych, notowania segmentu detalicznego. Jednym z kluczowych czynników wpływających na taki stan rzeczy był przedłużający się proces wyłonienia inwestora dla spółek detalicznych, który spowodował utrudnienia w negocjacjach handlowych z dostawcami, wstrzymanie wielu projektów organizacyjnych i inwestycyjnych oraz zmniejszenie tempa rozwoju. Na poziom wypracowanych wyników całego segmentu wpłynęło również zawiązanie rezerw na trwale nierentowne placówki Delima poprzedzone podjęciem ostatecznej decyzji o zaprzestaniu dalszego rozwoju supermarketów delikatesowych Delima.

Obecnie, wdrażane są różnorodne działania optymalizujące strukturę całej Grupy Kapitałowej, jak też struktury organizacyjne poszczególnych spółek. Przykładem jest decyzja o połączeniu spółek Infinite Sp. z o.o. i Emperia Info Sp. z o.o., która powinna przyczynić się do wzrostu ich efektywności oraz wzmocnienia pozycji na rynku usług informatycznych skierowanych dla firm handlowych. Zakończenie procesu konsolidacji spółek informatycznych zaplanowane jest na koniec 2012 roku. W najbliższym czasie będziemy koncentrować nasze działania przede wszystkim na rozwoju segmentu supermarketów. Przed nami stoi wiele wyzwań, ale wierzę, że posiadane przez nas kompetencje i doświadczenie oraz obiecujące perspektywy rozwoju formatu supermarketów w Polsce pozwolą znacząco wzmocnić pozycję Emperii na tym rynku, istotnie poprawić jej wyniki finansowe i tym samym zwiększyć wartość Grupy dla akcjonariuszy - podsumowuje Artur Kawa, prezes Emperia Holding S.A. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,79

  • Śr

    0,87

  • Min

    0,64

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7557
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.