Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Żywność bez GMO debiutuje w polskich sklepach

Autor: Puls Biznesu 24 lipca 2013 10:13

Żywność wyprodukowana bez genetycznych modyfikacji debiutuje w kolejnych spożywczych kategoriach w polskich sklepach. Zdaniem ekspertów ten biznes ma szansę się rozwijać - czytamy w Pulsie Biznesu.

Na sklepowych półkach pojawiają się pojedyncze produkty, które z braku GMO robią swój wyróżnik konkurencyjny. We Francji opanowały już dużą część spożywczego rynku. W Polsce na razie raczkują.

Jak informuje Puls Biznesu dla przykładu we Francji kurczaki żywione paszami bez GMO stanowią 40 proc. rynku, ale to wyjątek na mapie Europy. Grupa Drosed próbuje wprowadzać takie produkty w innych krajach, również w Polsce. Jednak zdaniem Jacka Lewickiego, prezesa Drosedu, kategoria żywności bez GMO to na razie w Polsce ciekawostka a nie biznes.

W Niemczech po wprowadzeniu sera Zotta bez GMO udział ilościowy mozarelli firmy Zott w tym segmencie wzrósł aż o 79 proc. W Polsce ten produkt zadebiutował w 2012 r. Tak spektakularnych sukcesów jak na niemieckim rynku firma nie zanotowała, ale jej przedstawiciele wierzą, że kategoria będzie coraz bardziej popularna.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Maria 2013-07-24 16:34:32

    Ja przestałam kupować soję i kukurydzę, gdzie na opakowaniu nie ma napisane, że to jest niemodyfikowane genetycznie a jest tych produktów coraz mniej gdzie pisze. jak nie pisze to znaczy, że jest modyfikowana tylko producent nie chce się przyznać.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    27,80

  • Śr

    17,59

  • Min

    12,98

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9038

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.