Żywność ekologiczna: Największym wyzwaniem dotarcie do konsumentów i edukacja

www.portalspozywczy.pl 2 marca 2017 09:11

- Największym wyzwaniem dla naszej firmy i całego sektora żywności ekologicznej jest dotarcie do konsumentów, budowanie świadomości społecznej, edukowanie na temat właściwości eko-żywności i uświadamianie w jaki sposób odróżnić ją od produktów konwencjonalnych - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu spółki Symbio, producenta i dystrybutora żywności ekologicznej.

Wartość rynku żywności ekologicznej na świecie sięga 81,6 mld USD, w Polsce dokładnie tej wartości nie oszacowano, jednak według ekspertów jest to ok. 330 mln USD. - Udział żywności ekologicznej w całym rynku żywności w Polsce stanowi zaledwie 0,3 proc., podczas gdy w najbardziej rozwiniętych krajach Europy takich jak np. Austria sięga 6,5 proc. w Szwajcarii, 7,7 proc, a w Danii nawet 8,4 proc. Mamy więc jeszcze sporo do zrobienia – mówi wiceprezes Symbio.

Jego zdaniem potrzeba jeszcze sporo czasu, by spopularyzować żywność ekologiczną w naszym kraju. - Certyfikowana żywność ekologiczna nie jest chwilowym trendem czy modą, to jest coś długofalowego, coś co warto spożywać zawsze, na co dzień. Część odbiorców traktuje eko-żywność jak coś egzotycznego np. superfoods, jednak jest to normalne jedzenie. Różni się od żywności konwencjonalnej tym, że do jej produkcji nie stosuje się pestycydów, herbicydów, sztucznych środków ochrony roślin oraz nie jest modyfikowana genetycznie – wylicza Zbigniew Kozłowski.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    18,99

  • Śr

    14,76

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9722

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.