Żabka rezygnuje z Freshmarketu. Na grudzień planuje 6-tys. sklep

Autor: dlahandlu.pl 13 września 2019 11:40

Żabka rezygnuje z Freshmarketu. Na grudzień planuje 6-tys. sklep fot. materiały prasowe

Żabka ma 4694 sklepy w formacie Galaxy, z czego 2217 to nowe placówki. W sumie liczy już 5817 sklepów - od początku roku sieć urosła już o 400 punktów (dla porównania w 2016 roku działało 4512 Żabek). W sieci działa kilkadziesiąt sklepów jutra. Przychody Żabki za 2018 rok wyniosły 8,2 mld zł.

W minionym roku sieć zanotowała 820 mln wizyt klientów, to o 50 mln więcej niż w 2017 roku. Sklepy Żabka odwiedza 2,2 mln klientów dziennie.

Sieć podaje, że zakupy impulsowe to aż 70 proc. wszystkich zakupów w sieci, planowane stanowią 30 proc. - to odwrotne proporcje niż w przypadku dyskontów. 

Jak podała Żabka, nowe sklepy mają dwa razy wyższą sprzedaż LfL, niż starte placówki. Zbadano też, że sklepy mają 40 proc. więcej stałych klientów, którzy wydają o 30 proc. więcej. O 36 proc. wzrosła satysfakcja z zakupów w punktach w formacie Galaxy. Sieć dobiera asortyment produktów pod każdą lokalizację, w czym pomaga sztuczna inteligencja. W Polsce działa kilkadziesiąt "sklepów jutra, gdzie stale testowane są nowinki technologiczne. Firma stawia też na nowoczesną komunikację w sklepie, dlatego 100 sklepów ma już nowoczesne ekrany digital signage zamiast standardowych POS-ów.

Sieć zapowiada, że chce jeszcze szybciej obsługiwać klientów - teraz dzieje się to w czasie 106 sekund (średni czas). Jedną z opcji, które mają szansę skrócić czas są kasy bezobsługowe.

W każdym tygodniu Żabka wprowadza do oferty trzy nowe produkty marek własnych albo produkty brandowe, nieco zmienione wobec oferty innych, większych sklepów ( np. w innej gramaturze lub smaku). Firma patrzy na klienta pod kątem jego potrzeb zakupowych. Największych ruch generuje: kategorii przekąsek oraz produkty na imprezy rosną. W kategoriach takich jak piwo i nabiał sklepy sieci mają ofertę produktów ogólnopolską ale także rozbudowaną propozycję produktów lokalnych, w zależności od regionu. Produkcję części marek własnych firma zleca za granicę np. soki Wycisk produkuje w Hiszpanii firma Fruselva Go a bakalie HAPS - spółka Fresh Nuts Gmbh z Niemiec. 

W grudniu br. Żabka otworzy 6000 sklep. W połowie 2020 roku wszystkie placówki będą działały w formacie Galaxy. Szyld Freshmarket całkowicie zniknie z rynku. Nowe Żabki będą otwierane min. na dworcach, przy metrze, w przejściach podziemnych.

We wrześniu ruszy nowa kampania marki własnej obiadów "Szamam".

Firma uruchomiła też kanał na YouTube" Kumaty". Na platformie znalazło się już 16 filmów zrealizowanych przez  Abstra. Kanał ma 16 tys, subskrybentów i 3,2 mln wyświetleń.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7786
Ilość aktualnych ofert: 476982

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.