Biedronka wykorzystała swoją szansę! Rekordowa sprzedaż sieci w 2017 roku

Autor: dlahandlu.pl 11 stycznia 2018 20:26

Biedronka wykorzystała swoją szansę! Rekordowa sprzedaż sieci w 2017 roku Fot. Żelazna Studio

We wszystkich kwartałach minionego roku Biedronka odnotowała znakomity wzrost sprzedaży LfL. W IV kwartale 2017 wzrost sprzedaży porównywalnej wyniósł 7,6 proc. , a w całym roku aż 8,6 proc. W sumie sprzedaż całkowita była wyższa o 13,2 proc. (+ 10,4 proc. w lokalnej walucie), osiągając poziom 11,08 mld euro, czyli ponad 45 mld zł. W 2016 roku sprzedaż Biedronki wyniosła 9,78 mld euro.

Zgodnie z planami Biedronka powiększyła sieć o 101 sklepów netto (121 otwarć) i na koniec 2017 roku dysponowała łącznie 2 823 lokalizacjami.

Sprzedaż w całej Grupie Jeronimo Martins osiągnęła 16,3 mld euro ( 66,8 mld zł) w 2017 r., co oznacza wzrost o 11,3 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim (+ 9,4 proc.  przy stałym kursie wymiany). Biedronka odpowiada za 68 proc. sprzedaży Grupy. 

Przedstawiając wstępne wyniki sprzedażowe, Jeronimo Martins wskazało, że w Polsce środowisko konsumpcyjne było korzystne przez cały rok, co miało pozytywne przełożenie na sektor spożywczy.

Czytaj także: Biedronka zrealizuje swój plan 3000 sklepów, ale z opóźnieniem

Do listopada 2017 r. inflacja cen żywności w kraju wyniosła 4,1 proc. (5,4 proc. w październiku i 6,0 proc. w listopadzie). Było to spowodowane szczytowymi cenami kilku istotnych produkty w ciągu roku (masło i jaja - przyp.red.).

Strategiczny priorytet Biedronki, czyli wzrost sprzedaży, pozostał niezmieniony i był napędzany przez zdolność firmy do stwarzania sobie szans na dynamicznym rynku. Na apetyty konsumentów  Biedronka odpowiadała dużą rotacją asortymentu oraz nowatorskimi kampaniami typu in&out, które były realizowane przez cały rok.

- Mając świadomość, że dla polskiego konsumenta cena pozostaje najważniejsza, Biedronka wykorzystała możliwości generowane przez wyższą inflację na poszczególnych produktach i w kategoriach strategicznych, by wzmocnić postrzeganie cenowe sieci i uruchomić dodatkową sprzedaż - podało Jeronimo Martins.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zaniepokojony konsument 2018-01-13 13:28:55

    Przeraża mnie to, że w miastach są już miejsca gdzie NIE MA innych sklepów do wyboru - wszędzie gdzie patrzę są sklepy B.!

  • Turulilla 2018-01-13 10:22:57

    A ALDI dalej z 3 sklepami W WARSZAWIE!!! :D LOLOLOLO

  • Predatory pricing 2018-01-12 20:00:47

    Dumping dumping i jescze raz dumping

ZOBACZ WSZYSTKIE (6)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.