PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Komisja Etyki Reklamy: Reklama Hoop Coli trywializuje zdradę

Autor: wirtualnemedia.pl 16 października 2013 11:05

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot Hoop Coli z Wilqiem pokazujący, jak mężczyzna przyłącza się do swojej partnerki i innej kobiety, które zastał w sypialni, trywializuje relacje międzyludzkie i powiela negatywne stereotypy - podają wirtualnemedia.pl.

Spot Hoop Coli z triem seksualnym był emitowany latem br. w ramach kampanii Hoop Coli z udziałem komiksowego Wilqa prowadzonej pod hasłem „Moc pełnej tolerancji".
Autorzy skarg dotyczących spotu mającego finał w sypialni zauważyli, że jest on emitowany w kanałach ogólnotematycznych o różnych porach, a animowany wstęp przyciąga do niego uwagę dzieci. 

Hoop Polska podkreśliła, że w reklamie nie ma treści, które można by uznać za gorszące, takich jak nagość, epatowanie seksualnością czy obrazy aktywności seksualnej. Zdaniem firmy interpretowanie scen ze spotu jako pokazujących ryzykowne zachowania seksualne czy seksualny trójkąt jest nadinterpretacją. - Misją marki Hoop Cola jest otwieranie Polaków na siebie oraz podwyższenie kapitału społecznego w naszym kraju. Kampania marki - której elementem jest przedmiotowa reklama - ma na celu wywołanie dyskusji, o tym jakim narodem jesteśmy oraz polepszenie jakości relacji międzyludzkich - podała firma.

Komisji Etyki Reklamy nie przekonały jednak te argumenty. Zwróciła ona za to uwagę, co pokazują kolejne ujęcia spotu: mężczyzny wraca do domu, mija porozrzucane części damskiej garderoby, zaniepokojony zagląda do sypialni, zastaje swoją partnerkę w łóżku z kobietą, zadowolony ochoczo przyłącza się do nich. W tym świetle według Komisji przekaz trywializuje relacje międzyludzkie, deprecjonuje utrwalone wzorce społeczne oraz powiela negatywne stereotypy. Dlatego nie powinien być kierowany do dzieci ani młodzieży, ponieważ nie uwzględnia stopnia ich rozwoju i może zagrażać ich dalszemu kształtowaniu się psychicznemu lub moralnemu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,69

  • Śr

    0,92

  • Min

    0,65

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7156

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.