0,2-proc. wzrost cen żywności. Podrożały warzywa i wyroby tytoniowe

Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w marcu br, w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,2%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen towarów i usług w zakresie rekreacji i kultury (o 1,7% ), transportu (o 0,9%) oraz wyższe ceny napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 0,8%), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,14 p. proc., 0,08 p. pro c. i 0,05 p. proc.
W marcu br. wzrosły ceny żywności (o 0,2% wobec spadku o 0,2 % w lutym br.). Najbardziej podrożały warzywa (o 2,5%). Więcej niż przed miesiącem płacono za mięso (przeciętnie o 0,5%, w tym za drób - o 3,6%, przy spadku cen mięsa wołowego -o 0,4%, a wędlin i mięsa wieprzowego - po 0,2%).
Nieznacznie podrożały przetwory młynarskie(o 0,1%). Niższe niż przed miesiącem były natomiast ceny owoców (1,7%), cukru (o 0,8%)oraz tłuszczów roślinnych i zwierzęcych (po 0,6%).
Mniej niż w lutym br. konsumenci płacili także za artykuły w grupie „mleko, sery i jaja" (przeciętnie o 0,4%, w tym jaja potaniały o 1,9%, sery - o 0,3%, a mleko - o 0,2%) i pieczywo (o 0,3%). W marcu br. ceny napojów bezalkoholowych utrzymały się przeciętnie na poziomie notowanym w poprzednim miesiącu. Podrożały soki (o 0,6%), herbata (o 0,5%), wody mineralne lub źródlane (o 0,1%). Obniżyły się natomiast ceny kawy (o 0,5%).
Za wyroby tytoniowe należało zapłacić o 2,2 % więcej niż w poprzednim miesiącu.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Nd 17:30 IMM: Zakaz handlu skutkuje wysypem reklam sklepów
- Nd 15:34 A Centrum buduje się w Inowrocławiu
- Sb 19:16 Rafalska: Zakaz handlu w niedziele nie najgorzej przyjmowany
- Sb 14:16 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- Sb 12:19 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- Sb 11:23 Sizeer i Ochnik najemcami Galerii Victoria
- Sb 09:21 Magda Gessler ma własną linię przetworów owocowo-warzywnych
- Sb 09:15 Prezes firmy iRobot: Naszą przyszłością jest przyjaźń z robotami
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł