58 proc. konsumentów porównuje ceny w różnych sklepach

Autor: www.dlahandlu.pl 21 listopada 2016 12:55

58 proc. konsumentów porównuje ceny w różnych sklepach fot. shutterstock

Komunikacja marketingowa w handlu detalicznym ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. - Kiedy zapytaliśmy kupujących, co wpływa na ich wybory, okazało się, że promocje są decydującym czynnikiem. Najwięcej respondentów (44 proc.) wskazywało na wpływ informacji umieszczonych bezpośrednio na regałach sklepowych, z kolei 41 proc. na estetykę witryn sklepowych oraz dostępność próbek produktów - podaje Gfk.

Innym czynnikiem kształtującym popyt konsumentów, który w handlu był i jest zawsze obecny, a w czasach transparentności wymuszonej przez internet staje się często jedyny i podstawowy, jest cena towaru lub usługi. Fakt ten nieuchronnie prowadzi do nasilenia promocji w celu przyciągnięcia coraz to liczniejszej grupy osób poszukujących atrakcyjniejszych cen. Ponad połowa wszystkich kupujących (58 proc.) deklaruje, iż porównuje ceny w różnych sklepach, co jest wyraźnym sygnałem, iż cena jest decydującym czynnikiem prowadzącym do zakupu.

- Zatem komunikat jest jasny – my konsumenci jesteśmy bystrzejsi, zwracamy baczną uwagę na promocje i informacje, więc wy, sprzedawcy, musicie się dostosować do naszych wymagań i nowych okoliczności prowadzenia biznesu - podsumowuje Gfk.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tajemniczy klient 2016-11-29 19:53:05

    A firmy nie porównują cen między sobą albo lokalizacją sklepu czytaj supermakiety żeby utrzymać się na rynku i nie zbankrutować

  • Ola 2016-11-29 11:35:02

    Dla mnie najważniejsze są ceny. Lokalizacja na drugim miejscu. Ważne są też promocje. W Niemczech cały czas są promocje. Masło irlandzkie, kawa , karma dla kotów cukier (2kg za 0,99 Euro), mąka .i wiele innych regularnie przywożę z Niemiec. Do 40 kg nie dopłacam do bagażu. Jedynie co mnie zaskoczyło ostatnio w Niemczech to podwyżka cen masła klarowanego (Butterschmalz) o 1 Euro na 1/2 kg .. Dlatego to ostatnie kupuję teraz w Polsce.

  • Michał 2016-11-21 13:51:33

    Nie jest to prawda - nr jeden we wszystkich badaniach jest lokalizacja sklepu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.