Badanie: Na wyprawkę szkolną wydamy 300-500 zł

Autor: pr 8 sierpnia 2016 11:04

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Okazje wynika, że prawie 18% ankietowanych skompletowało wyprawkę już w lipcu. Blisko 1/3, czyli 32% badanych zaczęło kupować artykuły szkolne wraz z początkiem sierpnia . 39% planuje tego typu zakupy w drugiej połowie sierpnia. Jedynie 11% rodziców deklaruje, że dopiero we wrześniu zadba o wyprawkę dla swoich pociech. Jak wynika z badania SW Research dla Tesco, dla większości rodziców to około 300-500 zł obciążenia na jedno dziecko.

Największa grupa – 36,4% – deklaruje, że wyda 300-500 zł na jedno dziecko. Co piąty ankietowany planuje wydać 500-700 zł (22,3%) lub 200-300 zł (21,4% badanych). Mniej niż 200 zł na szkolną wyprawkę na jedno dziecko wydaje niecałe 8% respondentów.

Z kolei z badania Okazje.info wynika, że 23% osób planuje wydać na szkolne akcesoria od 100 zł do 300 zł. Z kolei 7% liczy, że zamknie się w kwocie od 300 zł do 500 zł, a 16% deklaruje, że przekroczy 500 zł. Co ciekawe, 14% badanych rodziców ma zamiar wydać wraz z początkiem roku szkolnego tylko do 50 zł, a 12% do 100 zł. Z kolei 28% odpowiedziało, że nie wie ile chce przeznaczyć na wyprawkę szkolną dla dziecka.

Prawie połowa badanych (49,3%) ma zamiar w tym roku przeznaczyć na artykuły szkolne tyle samo pieniędzy co rok temu, natomiast aż 34,4% planuje zwiększyć wydatki na wyprawkę w porównaniu do ubiegłego roku. Tylko 9,3% chce natomiast wydać mniej. Jak wynika z badania na zlecenie Tesco, największym obciążeniem dla domowego budżetu jest zakup plecaka (43,2%), na kolejnych miejscach są artykuły plastyczne (19,3%) oraz zeszyty i bruliony (16,6%). Rodzice deklarują, że przy wyborze konkretnych produktów kierują się przede wszystkim ich jakością (45,2%). Duża grupa rodziców (20,3%) zwraca jednak uwagę na cenę.

Najwięcej osób (21%) kupuje podręczniki, 17% wskazało na zeszyty, a 11% twierdzi, że zdecyduje się na zakup plecaka. Ponadto 9% kupuje długopisy, 7% piórniki na przybory szkolne, a 5% artykuły plastyczne. Z artykułów „okołoszkolnych” 13% planuje zakup nowych butów, a 8% stroju sportowego.  Najrzadziej ankietowani uzupełniają szkolną wyprawkę o pojemniki na kanapki (4%),  worki na buty (3%) i mundurki szkolne (2%).

Z badania Okazje.Info wynika, że 26% ankietowanych najwięcej pieniędzy na początku roku szkolnego wydaje na buty. Kolejne miejsca na podium zajmują podręczniki (19%) i plecaki (12%). Mniejsze sumy ankietowani przeznaczają na artykuły plastyczne (10%), strój sportowy (8%) i zeszyty (6%). Na kolejnych miejscach znalazły się piórniki (5%), długopisy, worki na buty, mundurki (po 4%), czy pojemniki na kanapki (2%).

Najbardziej popularnym elementem szkolnej wyprawki są wspomniane podręczniki. Eksperci Okazje.info zapytali więc ankietowanych o to, gdzie najczęściej je kupują. Okazuje się, że aż 35% badanych nabywa je przez Internet. Nieco mniej osób, bo 26% kupuje je w księgarniach stacjonarnych. Natomiast 7% odkupuje je od znajomych lub rodziny, a 5% poszukuje ich w antykwariacie. Pozostała, dość liczna grupa (27%) wskazała, że nabywa je w jeszcze innym miejscu – być może na targach książki.

Pozostałe przybory szkolne kupowane są w sklepach stacjonarnych (potwierdza to 76% osób). Dla 13% ankietowanych mimo wszystko wygodniejsze są zakupy w internecie, a 11% odwiedza trwające w tym czasie szkolne kiermasze.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.