Carrefour Express najszybciej rosnącą siecią pod względem sprzedaży

Autor: dlahandlu.pl za raportem DM PKO BP 8 grudnia 2016 10:03

Carrefour Express najszybciej rosnącą siecią pod względem sprzedaży fot. za raportem DM PKO BO

Łączny udział 5 największych sieci detalicznych w Polsce (Biedronka, Tesco, Kaufland, Lidl i Carrefour) wynosi blisko 46%, co jest wynikiem wciąż poniżej średniego w krajach rozwiniętych. Najwyższą koncentracja charakteryzuje się rynek niemiecki, gdzie udział 5 największych sprzedawców detalicznych wynosi 70%, wysokie udziały obserwowane są również we Francji i w Wielkiej Brytanii - czytamy w najnowszym raporcie DM PKO BP.

Multimedia:

Segmenty o najwyższej koncentracji na rynku FMCG to dyskonty i hipermarkety, chociaż koncentracja rośnie również w segmencie convenience.
Carrefour Express jest najszybciej rosnącą siecią pod względem sprzedaży, ze średniorocznym wzrostem wynoszącym 63% oraz najszybciej rosnącą siecią pod względem liczby sklepów (+58%). Drugie i trzecie miejsce pod względem wzrostu sprzedaży zajęła sieć Dino i Spar, rosnąc odpowiednio na poziomie 30% i 20%, a pod względem najszybciej rosnącej liczby sklepów sieci Dino i Top Market z prawie dwukrotnie wolniejszym tempem wzrostu od lidera (25-30%).

Analitycy DM PKO BP oczekują, że w najbliższych 3 latach koncentracja będzie najszybciej wzrastać w segmencie convenience, supermarketów proximity i dużych supermarketów, ze względu na większą liczbę sieci w tych segmentach oraz lepsze dopasowanie się do zmieniających się trendów rynkowych. Największym beneficjentem mogą być takie sieci jak Żabka, Dino oraz Carrefour Express.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,28

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9961

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane