Convenience - jeden z najbardziej gorących tematów na ustach sieci handlowych

www.portalspozywczy.pl 31 stycznia 2017 14:33

Żywność convenience w opakowaniu convenience, to produkty jednorazowe, jednoporcjowe, do zjedzenia na ulicy lub podczas przerwy w pracy. Idealne opakowanie convenience da się otworzyć jedną ręką. Zdaniem Macieja Wysockiego z agencji Owocni.pl, dziś wszystko musi być mobilne, więc i jedzenie musi być łatwe w obsłudze. - Otwieranie, zamykanie, przenoszenie - niczym najnowszy model iPhone’a. Nowe opakowania dostosowują się do stylu życia, a nie odwrotnie - podkreśla.

Maciej Gierszewski, business development manager Central Europe w firmie Sealed Air, jest zdania, że convenience to jeden z najbardziej gorących tematów na ustach sieci handlowych i producentów żywności, a to z kolei wynika z rosnącego zjawiska urbanizacji i zmieniającej się struktury rodziny oraz stylu życia.

- Dziś ponad 60 proc. Polaków mieszka w miastach, prowadząc mocno zabiegany styl życia, chętnie sięgają więc po rozwiązania, które pozwalają im zaoszczędzić cenny czas. Warto jednak obserwować zmieniające się oczekiwania konsumentów wobec dostępnej oferty convenience. Na rodzimym rynku jest ona jeszcze słabo rozwinięta i obejmuje głównie dania o tradycyjnych recepturach z dość dużym udziałem produktów mrożonych czy pakowanych w puszki lub słoiki – dodaje ekspert Sealed Air.

Jednak jego zdaniem wraz ze wzrostem siły nabywczej i znaczenia trendów prozdrowotnych, polscy konsumenci szukają produktów o wysokiej jakości, świeżych i zdrowych. - I tu właśnie widzimy największy potencjał rozwoju rynku żywności wygodnej, z opakowaniem w roli głównej, jako czynnika, który determinuje możliwości innowacji, wygody użytkowania oraz bezpieczeństwa dla konsumenta – zapewnia Maciej Gierszewski. 

Firmy spożywcze z niemal każdej kategorii dostrzegają popularność trendu convenience i w jego rytmie się rozwijają. Zdaniem Honoraty Jarockiej, food and drink analyst z firmy Mintel, np. rynek owoców i warzyw będzie odnotowywał rosnące znaczenie trendu convenience, którego głównymi wyznacznikami są poszukiwanie wygody i oszczędność czasu. - Czas staje się coraz cenniejszym zasobem, a styl życia bazujący na wielozadaniowości zwiększa zapotrzebowanie na produkty, które da się łatwo i szybko wykorzystać, ale będą mimo to świeże, wartościowe i uniwersalne – dodaje ekspertka z Mintela.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,13

  • Śr

    5,99

  • Min

    3,64

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane