Efekt globalizacji - konsument nie zna producenta

Autor: rp.pl 15 czerwca 2016 10:21

- Kiełbasę można wytworzyć w ogóle bez mięsa - mówi w rozmowie z serwisem rp.pl, prof. Stanisław Kowalczyk, ekspert ds. bezpieczeństwa i jakości żywności.

Zdaniem prof. Kowalczyka, pierwsza ogromna fala fałszowania żywności była w połowie XIX w. Była ona związana z powstającym przemysłem. Druga ma miejsce teraz.

- W tej chwili jest ona związana przede wszystkim z procesami globalizacji, które nieprawdopodobnie wydłużają drogę od producenta do konsumenta. W związku z tym najczęściej konsument nie zna producenta – tłumaczy na łamach rp.pl.

Wydłużanie łańcuchów dystrybucji stwarza podatny grunt do oszustw i prób podrobienia surowców, z jakich produkuje się artykuły żywnościowe, kosztem ich jakości. 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • PK 2016-06-15 10:36:24

    Oj, to chyba niekoniecznie efekt globalizacji. To efekt nacisku lobbujących, za którymi stoją pieniądze, duże pieniądze. Jaki problem wprowadzić prawne wymogi informowania o pochodzeniu? Przecież tyle przepisów absurdalnych wprowadzają, a tego nie potrafią, nie chcą, unia zabrania? Francuzi jak nie chcą polskiej konkurencji, właśnie wprowadzili jakieś absurdalne przepisy, wprost sprzeczne z traktatami. I mają UE w poważaniu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    19,20

  • Śr

    9,34

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane