Ekspert KPMG: Sieci handlowe próbują wygrać walkę o codzienne zakupy klientów

Autor: dlahandlu.pl 29 grudnia 2017 13:52

Ekspert KPMG: Sieci handlowe próbują wygrać walkę o codzienne zakupy klientów Fot. Shutterstock

Formaty supermarketów i dyskontów wciąż zbliżają się do siebie, co objawia się między innymi w tym, że dyskonty poszerzają asortyment, a supermarkety go zawężają. W ten sposób obie grupy handlowe starają się wygrać walkę o codzienne zakupy klientów – ocenia Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

- W tej chwili na rynku obserwujemy zacieranie się różnic pomiędzy formatami supermarketów i dyskontów, i do przeszłości należą już czasy gdy w sklepach dyskontowych towar dostępny był na paletach, a placówki operowały na ok. 1000 SKU i to w lwiej części należących do marki własnej sieci. Przez ostatnie kilka lat dyskonty zdecydowanie poprawiły swoje wyposażenie, oświetlenie, formy ekspozycji i znacząco poszerzyły asortyment – głownie o produkty markowe i wysoko przetworzone – mówi Maciej Szatkowski w rozmowie z dlahandlu.pl.

Z kolei sieci supermarketów przechodzą transformację trochę w drugą stronę – ograniczają asortyment markowy na rzecz marek własnych, zmniejszają ilość SKU do poziomów 3500 – 4500, wprowadzają ekspozycje w opakowaniach zbiorczych RTS (ready-to-sell) czyli stosują rozwiązania rodem z dyskontów aby osiągnąć większą efektywność operacyjną.

Przeczytaj także:

- Obie grupy zaczynają się więc zachowywać w bardzo podobny sposób, by wygrać walkę przede wszystkim o „codzienne zakupy” swoich klientów, przy czym walka ta nie jest prowadzona jedynie na poziomie oferowanych cen, ale również w obszarach emocjonalnych więzi ze swoim klientem – każda wizyta w tych sklepach ma być dla klienta ciekawym przeżyciem, przyjemnością, a nie „smutnym obowiązkiem” – ocenia ekspert.

I dodaje, że prawdopodobnie ten trend w okresie lepszego prosperity będzie się coraz bardziej umacniał. Dlatego możemy się spodziewać z roku na rok ciekawszych ofert ze strony sieci supermarketowych, przy czym nie koniecznie muszą to być aktywności ściśle związane ze sprzedawanym asortymentem w danym sklepie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,89

  • Śr

    1,31

  • Min

    0,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8714

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 684371

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane