Ekspert KPMG: Sieci handlowe próbują wygrać walkę o codzienne zakupy klientów

Autor: dlahandlu.pl 29 grudnia 2017 13:52

Ekspert KPMG: Sieci handlowe próbują wygrać walkę o codzienne zakupy klientów Fot. Shutterstock

Formaty supermarketów i dyskontów wciąż zbliżają się do siebie, co objawia się między innymi w tym, że dyskonty poszerzają asortyment, a supermarkety go zawężają. W ten sposób obie grupy handlowe starają się wygrać walkę o codzienne zakupy klientów – ocenia Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych dla sektora FMCG w KPMG w Polsce.

- W tej chwili na rynku obserwujemy zacieranie się różnic pomiędzy formatami supermarketów i dyskontów, i do przeszłości należą już czasy gdy w sklepach dyskontowych towar dostępny był na paletach, a placówki operowały na ok. 1000 SKU i to w lwiej części należących do marki własnej sieci. Przez ostatnie kilka lat dyskonty zdecydowanie poprawiły swoje wyposażenie, oświetlenie, formy ekspozycji i znacząco poszerzyły asortyment – głownie o produkty markowe i wysoko przetworzone – mówi Maciej Szatkowski w rozmowie z dlahandlu.pl.

Z kolei sieci supermarketów przechodzą transformację trochę w drugą stronę – ograniczają asortyment markowy na rzecz marek własnych, zmniejszają ilość SKU do poziomów 3500 – 4500, wprowadzają ekspozycje w opakowaniach zbiorczych RTS (ready-to-sell) czyli stosują rozwiązania rodem z dyskontów aby osiągnąć większą efektywność operacyjną.

- Obie grupy zaczynają się więc zachowywać w bardzo podobny sposób, by wygrać walkę przede wszystkim o „codzienne zakupy” swoich klientów, przy czym walka ta nie jest prowadzona jedynie na poziomie oferowanych cen, ale również w obszarach emocjonalnych więzi ze swoim klientem – każda wizyta w tych sklepach ma być dla klienta ciekawym przeżyciem, przyjemnością, a nie „smutnym obowiązkiem” – ocenia ekspert.

I dodaje, że prawdopodobnie ten trend w okresie lepszego prosperity będzie się coraz bardziej umacniał. Dlatego możemy się spodziewać z roku na rok ciekawszych ofert ze strony sieci supermarketowych, przy czym nie koniecznie muszą to być aktywności ściśle związane ze sprzedawanym asortymentem w danym sklepie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    4,64

  • Min

    3,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8143

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563051

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.