Grupą najczęściej sięgającą po energetyki są uczniowie szkół średnich i studenci

Autor: pr 8 kwietnia 2016 09:36

Napoje energetyzujące pojawiły się na rynku na początku lat 90-tych. Swą popularność zyskały głównie dzięki intensywnym działaniom marketingowym. Zwyczajowo przedstawiane bywają jako suplementy diety stymulujące organizm oraz umożliwiające zwiększenie jego efektywności w warunkach długotrwałego wysiłku fizycznego i psychicznego. Grupą najczęściej sięgającą po napoje energetyczne są uczniowie szkół średnich, studenci a nawet dzieci.

Najczęstszym powodem, dla którego sięgamy po napoje energetyczne, jest zmęczenie lub senność – tak odpowiada 26% badanych konsumentów. Kolejnym powodem są walory smakowe napojów – tak odpowiedziało 20% ankietowanych. Trzecim najczęstszym powodem jest poprawa koncentracji przy nauce lub podczas pracy – tak odpowiedziało 15% pytanych.

Napoje energetyczne skierowane są przede wszystkim do ludzi młodych i to właśnie przez nich są najczęściej spożywane. Ponad połowa ankietowanych to osoby w przedziale wiekowym 16-21 lat. Drugą najliczniejszą grupą wiekową są respondenci w wieku 22-30 lat, stanowiący ok. 1/3 badanych.

Jak często decydujemy się na spożycie napoju energetyzującego? Okazuje się, że aż 3% z pytanych pije energetyki codziennie. Największa grupa, czyli prawie połowa respondentów, deklaruje sporadyczne sięganie po energy drinki.

- Z badania wynika, że Polacy w dużej mierze korzystają z napojów energetycznych zgodnie z ich przeznaczeniem. Niepokojącym jest fakt, że spożywane są one zbyt często i przez osoby zdecydowanie zbyt młode. Badania Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) dowodzą, że energetyki mają zdecydowanie negatywny wpływ na młodzież, a w szczególności na jej stan psychofizyczny. Z tego powodu wiele krajów europejskich zaostrzyło warunki sprzedaży tych napojów, a niektóre, jak Szwecja czy Dania, zakazały ich sprzedaży dzieciom - podaje firma Skilltelligence.

Zestawienie zostało sporządzone na podstawie ok. 200 zgłoszeń, które zostały pozyskane za pomocą platformy crowdsourcingowej Skilltelligence. Dzięki tej metodzie możliwe było zbadanie upodobań osób spożywających napoje energetyczne we wszystkich zakątkach Polski.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,79

  • Śr

    4,19

  • Min

    3,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8802

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556354

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.