Konsumenci 50+ na celowniku firm spożywczych

www.portalspozywczy.pl 28 lutego 2014 12:57

Nowoczesne pokolenie 50+ jest bardziej energetyczne, aktywniejsze i ma większą siłę nabywczą niż kiedykolwiek dotąd. Wiele branż gospodarki przenosi obecnie swoją uwagę na "nowe" pokolenie starszych konsumentów.

- Na całym świecie grupy dojrzałych konsumentów stają się coraz bardziej pożądanymi odbiorcami. Chociaż w wielu kategoriach produktowych do dziś uwaga skupiona jest na nastolatkach i aktywnych młodych osobach dorosłych, w przyszłości konsumenci w wieku ponad 50 lat będą na celowniku projektantów produktów i specjalistów ds. marketingu - twierdzi Dirk Maehr, Head of Global Marketing w firmie SIG Combibloc.
Zainteresowanie jest uzasadnione. Raport opracowany przez United Nations Population Fund (UNFPA) oraz HelpAge International, opublikowany w roku 2012 pod tytułem "Starzenie się w XXI wieku", bada zmiany demograficzne i prezentuje niezwykłe wnioski. W ciągu najbliższych dziesięciu lat na świecie będzie żyło ponad miliard osób w wieku powyżej 60 lat - około 150 mln więcej niż w roku 2012. Do roku 2050 liczba sześćdziesięciolatków osiągnie 2 mld. Zjawisko starzenia się społeczeństwa jest problemem dotykającym nie tylko najlepiej rozwiniętych gospodarczo regionów, ale w coraz większym stopniu również krajów rozwijających się.
- Grupa 50+ będzie szczególnym przedmiotem zainteresowania, ponieważ w wielu przypadkach osoby te są aktywne i zainteresowane nowymi rzeczami, dbają o zdrowie i szukają produktów, które dają im dodatkowe korzyści. Średnia życia rośnie i wraz z nią zmieniają się zwyczaje zakupowe konsumentów. Celem nowoczesnych strategii produktowych i marketingowych skierowanych do dojrzałych konsumentów jest komunikowanie tego, jak satysfakcjonujące może być życie po pięćdziesiątce. Z jednej strony jest to kwestia opracowania produktów rozwiązujących problemy związane ze zdrowiem fizycznym i umysłowym i starzeniem się, z drugiej oferowanie konsumentom dodatkowych korzyści - mówi Dirk Maehr.
Ostatnie badania pokazują, że produkty spożywcze, którymi zainteresowane jest nowe pokolenie 50+ - jak zaznacza Dirk Maehr - to produkty zawierające dodatkowy błonnik lub mniej tłuszczu i cukru, które doskonale wspomagają odchudzanie, ułatwiają trawienie i pozwalają uniknąć chorób układu krążenia. Takie kwestie, jak wspieranie pamięci i pracy układu nerwowego, zwiększanie witalności, odporności i gęstości kości również znajdują się w sferze zainteresowania dojrzałych konsumentów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,29

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8035

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 556876

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.