Konsumenci mogą zainteresować się nowymi odmianami ziemniaków

Autor: Puls Biznesu 9 września 2016 09:52

Producenci ziemniaków dostrzegli potencjał we współpracy i urozmaiconej ofercie. Czas na edukację konsumentów - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Przemysł odbiera ponad 2 mln t tego warzywa, około 1,5 mln t przeznaczana jest na reprodukcję i nasadzenia, bezpośrednio zjadamy około 3,5 mln t. I to walkę o ten rynek w końcu rozpoczęła branża. — Stowarzyszenie Polski Ziemniak istnieje kilkanaście lat. Od zeszłego roku widać jednak tu większe poruszenie. Zebraliśmy się, zjednoczyliśmy i próbujemy edukować, informować oraz stworzyć szanse na kurczącym się rynku — mówi w rozmowie z "PB", Łukasz Ostrowicz z firmy Bugaj. Przyznaje, że na wzrost nie liczy. Przynajmniej na razie.

Jak dodaje, szansą w tym momencie jest zwiększanie różnorodności, które sprawia, że klienci interesują się daną kategorią. Taką minirewolucję widać już w dużych sklepach. Mamy ziemniaki do sałatek i do frytek. Klienci zaczynają uczyć się, że ziemniaki mają różne kolory i różne smaki. Dla producentów to szansa na dostarczanie towaru z większą wartością dodaną — posortowanego, popakowanego — a więc na uzyskanie lepszej ceny .

Zdaniem Łukasza Ostrowicza, spadek konsumpcji to tylko jeden z problemów branży. Drugim są niskie ceny, które uniemożliwiają rozwój.

Więcej w "Pulsie Biznesu".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,57

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 563342

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.