Konsumenci wędlin czytają etykiety

www.portalspozywczy.pl 27 maja 2016 09:48

Wybierając produkty wędliniarskie konsumenci coraz częściej szczegółowo analizują ich skład, kierują się etykietą oraz szukają wyrobów o wysokiej mięsności.

Paweł Świerkula, wiceprezes Promaru, przyznaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że w ostatnich latach wyraźnie wzrosło zainteresowanie produktami z ograniczoną liczbą dodatków oznaczanych jako „E”, bezglutenowych, bezpiecznych dla alergików.

- Ta tendencja jest z jednej strony dyktowana przez końcowego konsumenta, który coraz bardziej świadomie wybiera produkty żywnościowe i czyta etykiety. W przypadku produktów mięsnych bardzo ważną informacją dla końcowego konsumenta jest podawana na etykiecie zawartość mięsa. Badania pokazują, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do pochodzenia produktu, poszukują tradycyjnych receptur, zdrowszych produktów - wyjaśnia.

Jak dodaje, takie zachowania dostrzegają także sieci handlowe, czego przykładem jest akcja Biedronki we współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia "Czytajmy etykiety”. Zdaniem wiceprezesa Promaru rosnąca dzięki temu wiedza konsumentów oznacza także wyższe wymagania dla producentów żywności.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane