Kupujący słodycze kierują się ich wyglądem, rozpoznawalnością i prestiżem marki

www.portalspozywczy.pl 18 maja 2016 11:14

Polscy konsumenci decydując się na zakup słodyczy kierują się głównie wyglądem produktu, rozpoznawalnością i prestiżem marki, wyglądem opakowania, ale też ceną, czy pochodzeniem produktów – wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą GfK.

Słodycze są produktami wysokoprzetworzonymi, a ich asortyment jest bardzo szeroki i zróżnicowany.

Mimo że niska cena pozostaje głównym kryterium wyboru słodyczy, to ma mniejsze znaczenie niż w przypadku innych produktów żywnościowych. 47 proc. respondentów deklaruje, że bierze ją pod uwagę, podejmując decyzje zakupowe.

Na tle innych kategorii żywności stosunkowo niewielkie znaczenie dla decyzji zakupowych ma polskie pochodzenie słodyczy. Jest to istotne kryterium dla 25 proc. nabywców słodyczy, podczas gdy dla wszystkich analizowanych kategorii żywności odsetek wskazań wyniósł średnio 38 proc.

Warto zauważyć, że kupujący za produkty krajowe mogą uznawać niektóre tradycyjne polskie marki, mimo że te należą już do zagranicznych właścicieli.

Kupując słodycze, konsumenci częściej niż w przypadku innych grup produktowych zwracają uwagę na atrakcyjny wygląd produktu, rozpoznawalność i prestiż marki oraz funkcjonalność i atrakcyjność opakowania.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,47

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9988

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane