Kupujący słodycze kierują się ich wyglądem, rozpoznawalnością i prestiżem marki

www.portalspozywczy.pl 18 maja 2016 11:14

Polscy konsumenci decydując się na zakup słodyczy kierują się głównie wyglądem produktu, rozpoznawalnością i prestiżem marki, wyglądem opakowania, ale też ceną, czy pochodzeniem produktów – wynika z raportu przygotowanego przez Bank BGŻ BNP Paribas we współpracy z firmą GfK.

Słodycze są produktami wysokoprzetworzonymi, a ich asortyment jest bardzo szeroki i zróżnicowany.

Mimo że niska cena pozostaje głównym kryterium wyboru słodyczy, to ma mniejsze znaczenie niż w przypadku innych produktów żywnościowych. 47 proc. respondentów deklaruje, że bierze ją pod uwagę, podejmując decyzje zakupowe.

Na tle innych kategorii żywności stosunkowo niewielkie znaczenie dla decyzji zakupowych ma polskie pochodzenie słodyczy. Jest to istotne kryterium dla 25 proc. nabywców słodyczy, podczas gdy dla wszystkich analizowanych kategorii żywności odsetek wskazań wyniósł średnio 38 proc.

Warto zauważyć, że kupujący za produkty krajowe mogą uznawać niektóre tradycyjne polskie marki, mimo że te należą już do zagranicznych właścicieli.

Kupując słodycze, konsumenci częściej niż w przypadku innych grup produktowych zwracają uwagę na atrakcyjny wygląd produktu, rozpoznawalność i prestiż marki oraz funkcjonalność i atrakcyjność opakowania.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.