Mintel wskazał najważniejsze trendy spożywcze na 2017 r.

www.portalspozywczy.pl 8 listopada 2016 09:52

Firma badawcza Mintel wskazała najważniejsze trendy branży spożywczej w 2017 roku. Wymienione tendencje mają szansę w najbliższych miesiącach ukształtować europejski rynek produktów spożywczych.

1: Odwrót od cukru w stronę alternatywnych składników słodzących

Europejscy konsumenci coraz bardziej ograniczają spożycie cukru – także w napojach.  Firma badawcza Mintel przewiduje, że w 2017 roku nadal będziemy obserwować odwrót od cukru. Może to pozytywnie wpłynąć na rynek produktów bezcukrowych czy zawierających inne substancje słodzące, np. syrop z agawy.

2:  Wzrost zainteresowania afrykańskimi smakami

Zdaniem ekspertów Mintel Europa zaczyna coraz bardziej interesować się produktami spożywczymi pochodzącymi z Afryki. W latach 2011–2015 r. udział produktów wprowadzanych na rynek, a zawierających składniki z tamtego regionu, zwiększył się o 41 proc. Można tu wymienić choćby antyczne rodzaje zbóż pozbawione glutenu lub zawierające jego niewielką ilość, jak np. sorgo, albo piwa pochodzące z tamtych regionów. Potencjał ten zauważyły już takie koncerny jak Coca-Cola czy Diageo. Konsumenci doceniają egzotyczne smaki, chcę jednak mieć pewność, że produkty wytworzono w sposób etyczny.

3: Zaangażowanie w lokalny CSR

Marki spożywcze zaczną się bardziej angażować w finansowanie zabytkowych miejsc, ważnych dla lokalnej społeczności, ponieważ tego będą oczekiwać od nich konsumenci - twierdzą specjaliści Mintel. Tym samym zaczną wpisywać się w idee lokalnego patriotyzmu.

4: Wykorzystanie geolokalizacji i beaconów do trafnej komunikacji z konsumentami

- Sukces Pokemon Go powinien w 2017 roku  zainspirować producentów żywności – twierdzą eksperci. Obecnie konsumenci są w stanie na bieżąco reagować na to, co dzieje się w ich otoczeniu. W dodatku są coraz bardziej chętni do takiego rodzaju aktywności, a nawet do dzielenia się z firmami danymi dotyczącymi miejsca przebywania czy zainteresowań. Dzięki rozwijającej się technologii geolokalizacji i beaconów firmy mogą zwabiać klientów ofertami specjalnymi dobranymi do danej osoby oraz do aktualnych promocji.

5: Coraz więcej płatności przez smartfony

Kolejnym trendem jest coraz większe znaczenie transakcji bezgotówkowych i rozwój nowoczesnych form uiszczania płatności. Według raportu Mintel w branży spożywczej coraz bardziej obecne będą najnowsze sposoby płacenia za produkty, np. za pomocą smarfonów. Najwięksi europejscy  detaliści (np. Tesco) już uruchomili takie systemy. Pozostali wkrótce zaczną ich naśladować – przewiduje Mintel.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,36

  • Śr

    3,82

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8959

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.