Na podwyższeniu akcyzy najbardziej straciły wódki ekonomiczne
Wprowadzona od początku 2014 roku podwyżka podatku akcyzowego na alkohole spirytusowe nie wpływa istotnie na segment wódek premium i top premium - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes zarządu firmy doradczej Augeo Ventures.
- Na podwyższeniu akcyzy najbardziej straciły wódki ekonomiczne, dlatego istnieje zagrożenie przejścia części klientów do szarej strefy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Kuc, wiceprezes Augeo Ventures.
Mówi też, że podwyżka podatku akcyzowego na alkohole mocne od początku 2014 roku mogła, według szacunków, spowodować spadek sprzedaży detalicznej wódki o blisko 4 procent w 2014 roku, a prognozy na rok 2015 mówią o dalszym spadku, o 3 procent.
Przeczytaj także:
Rok 2014 przyniósł zaburzenia na rynku z powodu podwyżki akcyzy na alkohole mocne.
Od początku 2014 roku wzrósł podatek akcyzowy na alkohole mocne o 15 proc. i na początku ubiegłego roku produkcja wódki drastycznie spadła.

WYBRANE DLA CIEBIE
- 18:35 22 kwietnia to kolejna niedziela z zakazem handlu
- 18:07 Hortimex: Nie wszystkie mody żywieniowe są słuszne
- 18:00 Auchan Supermarket ruszył na warszawskiej Białołęce (galeria)
- 16:56 GUS: Niższy wskaźnik koniunktury gospodarczej dla handlu detalicznego
- 16:51 EEC 2018: Przedstawiciele branży rolno-spożywczej i handlu będą debatować w...
- 16:23 Lidl też sprzedaje produkty bez VAT
- 15:46 Analitycy spodziewają się dwucyfrowych wzrostów sprzedaży LPP i CCC
- 15:33 Gama kusi niezależnych przedsiębiorców. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
#NieKupujKochaj - akcja pracowników Biedronki nabiera rozpędu
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Analitycy spodziewają się dobrych wyników Tesco
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Leroy Merlin z kampanią wizerunkową skierowaną do przyszłych pracowników
- 3 Paweł Musiał w zarządzie Eurocashu. Odpowie za biznes detaliczny
- 4 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 5 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 6 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej