Nielsen: Wzrosła sprzedaż napojów bezalkoholowych

www.portalspozywczy.pl 28 września 2015 14:45

Upalne lato wpłynęło na zwiększenie sprzedaży napojów bezalkoholowych. Wolumenowo sprzedano ich więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Największe wzrosty zanotowały kategorie wód butelkowanych oraz soków i napojów na ich bazie. Ma to związek nie tylko z wysokimi temperaturami, ale także z zyskującym na popularności trendem prozdrowotnym.

- Tegoroczne lato w Polsce odznaczało się szczególnie wysoką temperaturą, zwłaszcza sierpień okazał się miesiącem wyjątkowo gorącym. Jak wskazują pomiary był to najcieplejszy sierpień w Polsce od  1807 roku. Naturalnym wydaje się więc pytanie, jak to upalne lato wpłynęło na sprzedaż szeroko rozumianej kategorii napojów bezalkoholowych, na którą składają się: woda butelkowana, napoje gazowane i niegazowane, soki i nektary, herbaty mrożone oraz napoje energetyczne i izotoniczne – komentuje Natalia Mączyńska, Client Business Partner w Nielsen.

Zaznacza, że jak dotąd 2015 rok wydaje się lepszy pod względem sprzedaży wolumenowej napojów bezalkoholowych w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego (stan na sierpień 2015r.).

- Tendencja wzrostowa jest zauważalna szczególnie w sezonie letnim (czerwiec-sierpień). Jak wynika z badania Panelu Handlu Detalicznego Nielsena, podczas tegorocznego lata sprzedało się o prawie 11 proc. litrów napojów bezalkoholowych więcej niż latem ubiegłego roku.  W tym roku na dobre wyniki sprzedaży tej kategorii w lecie wpłynął głównie, wspomniany już, bardzo ciepły sierpień – mówi Natalia Mączyńska.

Jak dodaje, Małgorzata Ogłodzińska, Client Consultant w Nielsen, rynek napojów bezalkoholowych charakteryzuje duża sezonowość.

Przeczytaj także:

- Sprzedaż w sezonie letnim stanowi blisko jedną trzecią całkowitej sprzedaży rocznej tej kategorii, co pozostaje stałą tendencją na przestrzeni ostatnich trzech lat. Prawie połowa wzrostu wolumenowego sprzedaży napojów bezalkoholowych zaobserwowana w ostatnim roku (skumulowany okres wrzesień 2014 – sierpień 2015) została wygenerowana właśnie w okresie letnim. Największą sezonowością w miesiącach letnich charakteryzują się wody butelkowane oraz napoje izotoniczne – komentuje Małgorzata Ogłodzińska.

Natalia Mączyńska zaznacza, że w punktach sprzedaży detalicznej objętych badaniem Nielsena w tegorocznym sezonie letnim konsumenci sięgali po napoje bezalkoholowe w małych opakowaniach (poniżej 1L, przeznaczonych głównie do spożycia poza domem) częściej niż latem roku poprzedniego, co przełożyło się na wzrost sprzedaży wolumenowej tego rodzaju opakowań o prawie jedną piątą. 

portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.