Perspektywy rozwoju rynku win musujacych w Polsce są bardzo obiecujące

Autor: pr 30 maja 2016 14:15

Czy sezon wiosenno-letni stanie się nowym pikiem sprzedażowym dla win musujących? Do tej pory był to okres świąt Bożego Narodzenia oraz karnawału, na który przypadało niemal 40 proc. całorocznej sprzedaży win musujących w Polsce. Moda na włoskie Prosecco czy hiszpańską Cavę, która dotarła do nas z krajów śródziemnomorskich, stała się akceleratorem rozwoju tej kategorii.

Kategoria win musujących w Polsce, od kilku lat odnotowuje ilościowe spadki sprzedaży rzędu 8% oraz wartościową stagnację. Według danych AcNielsen (MAT NOV 2015) spożycie wina musującego w Polsce w 2015 r. wynosiło 18,6 mln l, a wartość rynku kształtowała się na poziomie 285,2 mln zł. Różnica wielkości sprzedaży w roku 2015 w stosunku do roku 2014  wyniosła –3,1 proc., z kolei różnica wartości sprzedaży jest dodatnia i wynosi aż +2, 6 proc. Według ekspertów moda na konsumpcje napojów alkoholowych typu Prosecco będzie stymulowała wzrost konsumpcji win musujących, głównie w segmencie win wyżej pozycjonowanych.

- Tylko w okresie styczeń – wrzesień 2015 na rynku polskim pojawiło się ponad 1,2 mln butelek Top Prosecco (DOC i DOCG), czyli o 49% więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. W naszej ocenie perspektywy rozwoju rynku prosecco w Polsce są bardzo obiecujące i można spodziewać się, że kategoria ta będzie generować trzycyfrowe przyrosty w perspektywie najbliższych lat – mówi Anna Kalinowska, Członek Zarządu, Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji Henkell & Co. Polska, Przewodnicząca Rady Głównej ZP PRW.

- Klienci coraz rzadziej sięgają po wina musujące w najniższych cenach. Ich decyzje zakupowe przesuwają się natomiast w kierunku produktów jakościowych. Spodziewamy się, że spadki ilościowe win musujących w sprzedaży, które są odnotowywane na rynku globalnie, będą pewną tendencją w najbliższej przyszłości, jednakże wartościowo wystąpią wzrosty. – podkreśla Patrycja Sikorska, Starszy Specjalista ds. Promocji Marki i PR, TiM S.A., Członek ZP PRW.

- Polacy coraz szybciej adaptują światowe trendy konsumenckie. Moda na wina musujące jest przykładem tego zjawiska. Spodziewamy się dalszego, wyraźnego wzrostu tej kategorii oraz zmiany modelu konsumpcji. Spożycie win musujących nie będzie się wiązało jedynie z wielkimi okazjami, napoje te będą traktowane również jako lekkie orzeźwienie w sezonie letnim. – mówi Jerzy Kwaśniewski, Prezes Związku Pracodawców, Polska Rada Winiarstwa.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,40

  • Śr

    4,89

  • Min

    2,39

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8820

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane