Polacy kupili w zeszłym roku 118 mln litrów napojów energetyzujących

www.portalspozywczy.pl 10 października 2016 10:57

Jak wskazuje raport KPMG „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”, w 2015 roku Polacy kupili 118 mln litrów napojów energetyzujących, wydając na to blisko 1,3 mld zł. Przeciętny Polak wypił ich średnio 3,1 litra.

Konsumenci kupują najczęściej napoje energetyzujące w sieciach dyskontowych (65%), supermarketach (55%), hipermarketach (51%) oraz sklepach spożywczych (44%). Relatywnie duże znaczenie dla rynku napojów energetyzujących ma dystrybucja na stacjach benzynowych (28%). Jak wynika z badania, napoje te są produktami impulsowymi.

Wśród respondentów badania spożywających napoje energetyzujące większość stanowią mężczyźni (59%) oraz osoby poniżej 45 roku życia (71%). Codziennie lub prawie codziennie energetyki pije 1% badanych, 20% sięga po nie rzadziej niż raz w miesiącu, a 58% ankietowanych w ogóle nie pija takich produktów. Prawie co drugi konsument (47%) spożywający regularnie napoje energetyzujące deklaruje swoje przywiązanie do konkretnych marek i produktów.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9667

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane