Polscy konsumenci wydają na czekoladę ok. 7 mld zł rocznie

Autor: Puls Biznesu 12 kwietnia 2016 16:28

Na wyroby czekoladowe, do których oprócz czekolad zaliczamy wszelkie inne słodycze zawierające czekoladę, Polacy wydają rocznie około 7 mld zł. Jednak wartość ta przestała rosnąć i 2015 r. zakończył się spadkiem wolumenu sprzedaży słodyczy czekoladowych, a wartościowo rynek utrzymał się na zbliżonym poziomie tylko dzięki podwyżce cen - informuje Puls Biznesu.

Część ekspertów branży jest zdania, że Polacy po prostu osiągnęli już maksimum swoich czekoladowych możliwości pod względem spożycia, mimo że nasz wynik jest niższy od wielu europejskich krajów. Według innych winni są producenci, którzy regularnie dokonują podwyżek cen i zniechęcają do zakupów wciąż przeliczających pieniądze konsumentów.

Jest również teoria, która wskazuje, że wyrobom czekoladowym cały czas przybywa konkurentów w innych kategoriach, m.in. rośnie półka z tzw. zdrowymi przekąskami. Trendy prozdrowotne i walka z otyłością odrzucają klientów od słodkich półek w sklepach.

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,90

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.