Polski rynek makaronów osiągnie wartość 1 mld zł

Autor: Euromonitor 4 października 2013 13:29

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo - szacuje lider tego rynku firma Maspex, na podstawie danych Nielsena.

Według prognoz Euromonitor International, rynek makaronów w ciągu 4 lat urośnie o kilka procent, do nieco ponad 1 mld zł.

Według firmy Euromonitor International, wartość rynku makaronów wynosi obecnie 940,9 mln zł, podczas gdy w roku 2012 było to 930,5 mln zł. Wzrost wartości rynku w roku 2012 wyniósł 2 proc. w tym roku jest to 1,1 proc.

Wyższe są wzrosty wolumenów sprzedaży - od 2 do 4 proc. W 2012 roku wolumen rynku wyniósł 137,5 tys. ton, a w tym roku wynosi już 140,2 tys. ton. W roku 2017 wolumen sprzedaży na rynku makaronów w Polsce ma się zwiększyć do 155,8 tys. ton.

W stosunku do obecnej wartości sprzedaży makaronów, podawanej przez Euromonitor, rynek makaronu urośnie o niemal 7 proc., natomiast wolumen rynku ma wzrosnąć w ciągu najbliższych 4 lat o ponad 11 proc.

Polski rynek makaronów zdominowany jest przez marki własne sieci handlowych, które stanowią około 40 proc. całego rynku makaronów licząc ilościowo i około 30 proc. licząc wartościowo. Rynkowym liderem oferującym produkty markowe jest Lubella - ta marka zajmuje aż 18 proc. rynku pod względem wolumenu i 23 proc. pod względem wartości (źródło: Maspex za Nielsen - cała Polska, panel handlu detalicznego, w okresie MAT VII 2013 w kategorii makaronów).

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,98

  • Śr

    5,06

  • Min

    3,32

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8027

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.