Prezes KZSM: Konsumpcja mleka spada, bo Polacy są biedni

www.portalspozywczy.pl 18 lutego 2016 14:42

Z danych przedstawionych przez Waldemara Brosia, prezesa Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, wynika, że od 2013 roku spada w naszym kraju konsumpcja mleka.

Z prezentowanych danych, które opierały się na informacjach Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej w Warszawie, wynika, że w 2016 roku Polacy w przeliczeniu na osobę spożyją 199 litrów mleka. Jest to prognoza IERiGŻ.

W 2015 roku Polacy wypili 201 litrów na osobę, w 2014 roku 205 litrów, a w 2013 roku - 206 litrów. Należy zaznaczyć, że rok 2013 był rokiem rekordowym pod tym względem. Wcześniej konsumpcja nie przekraczała 200 litrów na osobę.

Zdaniem Waldemara Brosia, przyczyna tak niskiego spożycia mleka i jego przetworów nie leży w promocji mleka, atrakcyjności oferty czy świadomości społeczeństwa o jego walorach zdrowotnych, ale w ubóstwie Polaków. - Spożycie mleka w Polsce nie zwiększa się od lat ze względu na niskie dochody społeczeństwa. To jest główna przyczyna – uważa prezes Broś.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    4,90

  • Min

    2,25

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.