PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Przeciętny dorosły Polak w 2013 roku kupił 121,5 l piwa

www.portalspozywczy.pl 14 listopada 2014 18:41

W ostatnim roku po piwo sięgnęło 88 proc. dorosłych Polaków, z czego 73 proc. (22,8 miliona osób) to osoby, które w tym czasie po piwo sięgnęły przynajmniej kilkukrotnie. Większość konsumentów to mężczyźni (84 proc.), choć wbrew stereotypom wśród kobiet pijących piwo też nie brakuje (62 proc.) - wynika z raportu "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG Polska.

Piwo jest najpopularniejszym napojem alkoholowym wśród Polaków. - Przynajmniej kilka razy w roku pije je prawie 73 proc. dorosłych osób, co odpowiada blisko 23 milionom konsumentów. W rekordowym 2012 roku, kiedy w Polsce odbywały się europejskie mistrzostwa piłkarskie, Polacy wydali na piwo 19,5 mld zł, konsumując 3,89 mld l tego napoju, co było zwieńczeniem ponad dwudziestu lat niemal nieprzerwanego wzrostu kategorii. Wiele wskazuje jednak na to, że rynek piwa w Polsce zmierza ku nasyceniu i jego ewentualny dalszy wzrost będzie już bardzo niewielki - prognozują analitycy KPMG.

„Żeby napić się piwa, Polacy nie potrzebują specjalnej okazji - tak przyznaje 71 proc. osób, które piły piwo w ciągu ostatniego roku. Często sięgają po ten napój także podczas spotkań towarzyskich (56 proc.), w trakcie urlopu lub podróży (43 proc.) oraz podczas zorganizowanych imprez (33 proc.)" - czytamy w raporcie „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014".

„Przez ponad dwadzieścia lat, aż do 2012 roku, polski rynek piwa rósł niemal nieprzerwanie. Pomimo przejściowego skurczenia się sprzedaży w wyniku kryzysu i podwyżki akcyzy w 2009 roku, w latach 2004-2012 wolumen sprzedaży detalicznej kategorii wzrósł ilościowo o ponad 40 proc. Sam rok 2012 był rekordowy, do czego niewątpliwie przyczyniły się europejskie mistrzostwa piłkarskie i związana z nimi intensyfikacja działań promocyjnych producentów. Polacy wydali wówczas na piwa 19,5 mld zł, kupując 3,89 mld l tego trunku. W 2013 roku nastąpiła niewielka korekta - Polacy kupili 3,82 mld l piwa za kwotę 19,3 mld zł" - czytamy dalej.

Przeciętny dorosły Polak w 2013 roku kupił 121,5 l piwa. Oczywiście, w krajach o najbogatszej tradycji i kulturze piwnej zakupy były większe - licząc na osobę w wieku uprawniającym do spożycia, w Czechach wyniosły 174,7 l, zaś w Niemczech - 127,9 l.

Przeczytaj także:

Jak podkreślają eksperci KPMG, na tle pozostałych krajów europejskich jesteśmy jednak bardzo dużym rynkiem i to pomimo stosunkowo małej wartości średnich wydatków na piwo. - Dane te wskazują, że rynek piwa w Polsce jest już pod względem ilościowym nasycony lub bardzo bliski nasycenia - tłumaczą analitycy. Jest to także dominująca opinia wśród badanych przez KPMG firm piwowarskich - zgodnie z ich prognozami, w kolejnych latach można spodziewać się już tylko niewielkich wzrostów wolumenowych. Jest za to prawdopodobne, że szybciej będzie rosła wartość tego rynku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8423

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 648989

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane