Raport FRoSTY: Gatunek ryby wygrywa z jej ceną

Autor: pr, dlahandlu.pl 20 stycznia 2017 10:10

Polacy, kupując mrożone produkty rybne, przestali kierować się głównie kryterium cenowym – wynika z raportu opracowanego na zlecenie firmy FRoSTA. Obecnie zwracają uwagę przed wszystkim na gatunek i jakość mięsa ryby w gotowym produkcie.

Świadomość konsumentów rośnie – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. – Pokazało to wyraźnie przeprowadzone przez nas badanie. Jeszcze do niedawna cena była decydującym kryterium zakupu gotowych produktów rybnych. Dziś plasuje się ona dopiero na 5. pozycji rankingu.

Z badania wynika, że największy odsetek Polaków (55%) zwraca uwagę na gatunek ryby.
W kategorii wyznaczników wyboru produktu w czołówce uplasowały się również pozycje takie jak zaufanie do marki (43% badanych) i pochodzenie ryby (38%). Dla konsumentów wybierających spośród gamy gotowych produktów rybnych, ważna jest również jakość mięsa ryby w produkcie – 42% wskazuje, że zamiast mielonego, wybiera całe mięso ryby. Kobiety częściej przy wyborze gotowego dania rybnego kierują się wielkością opakowania i sposobem przygotowania dania. Również dla kobiet bardziej istotne są informacje o składzie produktu, dostępne na opakowaniu, a także rekomendacje innych osób.

- Zaufania klienta nie można zdobyć raz na zawsze. Pochodzenie ryby, czytelny skład produktu – to aspekty, na które konsumenci zwracają coraz większą uwagę – zauważa Aleksandra Wysocka. – .

Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54% klientów. Jednak już 36% robi zakupy na zapas.

Jeśli chodzi o sposób przyrządzenia ryby, konsumenci stawiają przede wszystkim na smażenie. 63% ankietowanych najczęściej przygotowuje dania na patelni, podkreślając przy tym fakt, że posiłek jest wówczas najsmaczniejszy i chrupiący. Jednocześnie niemal 1/3 konsumentów wskazuje na pieczenie, doceniając je za niską zawartość tłuszczu w daniu.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8910

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.