Raport: Polacy najchętniej kupują whisky w dyskontach i hipermarketach

www.portalspozywczy.pl 25 marca 2016 09:32

Polacy kupują whisky głównie w dyskontach oraz w hipermarketach. Podczas jednej wizyty wydają średnio ponad 55 zł. Najszybciej rośnie segment whisky single malt, choć wszystkie segmenty kategorii whisky mają przed sobą dobre perspektywy – wynika z raportu przygotowanego przez firmę Stilnovisti.

- Whisky typu blended stanowi coraz częściej zamiennik dla innych produktów alkoholowych, w tym przede wszystkim dla wódki. Picie whisky, a właściwie jej degustacja to inny poziom kultury spożycia. Żeby zrozumieć specyfikę i kunszt whisky blended trzeba pójść dalej do single malt i signle grain -  mówi cytowany w raporcie Mirosław Pawlina, prezes Stowarzyszenia Importerów i Dystrybutorów Wina w Polsce  oraz właściciel M&P Alkohole i Wina Świata.

- W Polsce praktycznie wszystkie destylarnie mają swoich reprezentantów, dzięki czemu mamy z czego wybierać. Zainteresowanie odbiorców single malt sprawia, że segment ten rośnie najszybciej. Jest to miłe, bo nie mówimy tu o kupowaniu tylko po to, by na szybko opróżnić butelkę, ale również dlatego, żeby popróbować i lepiej zrozumieć świat whisky – dodaje.

Polskie gospodarstwa kupują whisky przeciętnie trzy razy w roku. Podczas pojedynczej wizyty w sklepie na whisky wydają średnio 55,30 zł.

Z danych GfK Polonia wynika, że w okresie od listopada 2014 r. do października 2015 r. produkt z kategorii whisky przynajmniej raz zakupiło 17,5 proc. polskich gospodarstw, podczas gdy w takim samym okresie roku 2013/2014 było to 15,7 proc., a 2012/2013 – 14,8 proc. W ujęciu wolumenowym kategoria ta wzrosła o ponad 60 proc. na przestrzeni ostatnich czterech lat.

28 proc. wartości zakupów whisky odbywa się w kanale dyskontów. Hipermarkety zanotowały spadek zakupów w tej kategorii i posiadają obecnie 27 proc. udziału. Supermarkety odpowiadają za 24 proc. dystrybucji kategorii i ich udział wzrósł rok do roku.

Więcej: portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    22,48

  • Śr

    13,23

  • Min

    9,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8741

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.