Rynek energetyków wart 959 mln zł

Autor: pr, dlahandlu.pl 14 kwietnia 2016 14:22

Najwięcej energetyków sprzedaje się w Polsce od maja do października. Kategoria obecnie warta jest już  959 mln zł w ujęciu wartościowym, a do końca roku prawdopodobnie osiągnie 1 mld zł.

W ostatnim roku rynek napojów energetycznych wzrósł o 10,6% w ujęciu wartościowym,
7,3% wolumenowo oraz 13,2% w sztukach. Producenci oferują coraz bardziej wyszukane warianty smakowe, energetyki z pogranicza innych kategorii, takich jak soki czy suplementy diety, napoje funkcjonalne oraz napoje z udziałem składników naturalnych.

Najczęściej kupowaną przez Polaków marką wśród napojów energetycznych jest BLACK
z portfolio firmy FoodCare.
W ostatnim roku wartość sprzedaży BLACK wzrosła o 26%. Marka jest dostępna w 56 krajach, a 15% sprzedaży pochodzi z eksportu. W nadchodzącym szczycie sezonu firma planuje dalsze inwestycje w markę Black, a także w markę N-GINE.

 –  W kategorii napojów energetycznych wciąż jest sporo miejsca na innowacje. Polska jest pod tym względem na początkowym etapie rozwoju. Wystarczy spojrzeć na Europę Zachodnią, gdzie rynek jest prawie 3-krotnie większy niż w Europie Wschodniej. Konkurencyjność wymaga od producentów ciągłego poszukiwania innowacji takich jak nowe warianty smakowe, oryginalne połączenia (np. energetyk z sokiem, energetyk z lemoniadą) czy nawet wchodzenie w inne kategorie, takie jak batony czy gumy energetyzujące. Stopniowo te trendy pojawiają się również u nas, ale spektakularne zmiany jeszcze przed nami. W FoodCare obecnie pracujemy nad innowacyjnymi konceptami, które pozwolą konsumentowi na nowo zdefiniować słowo „energia” – mówi Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Statystyczny konsument energy drinków to człowiek młody, najczęściej mężczyzna w wieku 21-39 lat, intensywnie pracujący lub uczący się mieszkaniec dużego miasta. Najchętniej korzystają z nich kierowcy podczas długich tras i studenci w czasie nauki do egzaminów.  

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • taka prawda o FC 2016-04-15 14:40:04

    Jednak nie wszyscy w Biznesie działają fair. Oby TIGER wygrał wszystko.

    "To był jeden z najważniejszych procesów między Dariuszem Tigerem Michalczewskim a spółką FoodCare. Sąd Okręgowy w Krakowie uznał, że wyłączne prawo do marki Tiger dla napojów energetycznych ma były pięściarz"

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,49

  • Śr

    2,55

  • Min

    1,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558590

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.