PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych wart blisko 2,7 mld zł

Autor: dlahandlu.pl 25 czerwca 2014 19:47

W okresie od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku wielkość zakupów kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych wyrażona w litrach wyniosła ponad 960 mln. W porównaniu do analogicznego okresu w latach poprzednich rynek kategorii zanotował 1,5-procentowy wzrost w ujęciu wartościowym i niemal 0,5-procentowy wzrost w ujęciu ilościowym - podała agencja GfK.

- Do wzrostu kategorii, liczonego rok do roku, przyczynił się przede wszystkim fakt, że konsumenci kupowali tę kategorię częściej niż w latach ubiegłych (2-procentowy wzrost). Nieznacznie zwiększyła się również średnia cena za litr produktu (1 proc.) - mówi Lilianna Różycka-Szajna, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.

Do całościowego wzrostu przyczynił się przede wszystkim segment soków 100-procentowych (z pełnym wsadem owocowym lub warzywnym, bez żadnych dodatków) oraz napojów owocowych. Z kolei segmenty nektarów i soków 60-99-procentowych (z odpowiednim dopełnieniem dodatków typu cukier, woda czy sól) zanotowały spadek zarówno w ujęciu wartościowym, jak i ilościowym.
W analizowanym okresie pojedyncze polskie gospodarstwo domowe sięgało po produkty z kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych średnio 42 razy i kupiło przeciętnie 73 litry tych produktów.

- W okresie od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku penetracja, czyli odsetek nabywców, którzy co najmniej raz dokonali zakupów produktów z kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych, wyniosła niemal 97 proc. Oznacza to, że około 13,1 mln gospodarstw domowych w Polsce kupiło tę kategorię w analizowanym przedziale czasu. Liczba ta nie uległa zmianie w stosunku do lat ubiegłych - podała agencja GfK.
Zaznaczono, że największy segment w całej kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych stanowią napoje owocowe, których udział ilościowy wyniósł 55 proc. W analizowanym okresie polskie gospodarstwa domowe sięgały po produkty z tej podkategorii najczęściej - 24 razy, wydając na nie prawie połowę budżetu przeznaczonego na zakupy całej kategorii.

- W analizowanym okresie liderem na rynku soków, nektarów i napojów niegazowanych były produkty markowe, które w okresie od kwietnia 2013 r. do marca 2014 r. zdobyły 70 proc. udziału w rynku tej kategorii. W porównaniu do lat ubiegłych nastąpił wzrost udziału produktów markowych (2 proc.) i produktów marek własnych sieci (prawie 1 proc.) w ujęciu wartościowym. Pomimo wyższej ceny, produkty markowe były wybierane przez polskie gospodarstwa domowe prawie 2 razy częściej niż produkty marek własnych sieci - podano w badaniu.
Dodano także, że pod względem miejsca zakupu największy udział w kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych zanotowały dyskonty. W okresie kwiecień 2013-marzec 2014, udział ten wyniósł w ujęciu wartościowym 34 proc., co oznacza wzrost o 1,3 punktu procentowego w porównaniu z analogicznym okresem w latach poprzednich. Widoczny był również niewielki wzrost udziału hipermarketów i supermarketów w zakupach całej kategorii.
Próbę badania Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

  • Nie możemy się doczekać! 👌 @BIPolska @EECKatowice @AirVeinPoland @CerviRobotics twitter.com/MichWasowski/s…
    @EECKatowice - (RT) @Pentacomp_SI
  • Nie obawiam się o źródła finansowania inwestycji - mówi w rozmowie z portalem @wnppl Paweł Borys, prezes @Grupa_PFR pytany o to, czy mniejsze wpływy z przyszłego budżetu Unii Europejskiego będą stanowiły dla nas duży problem. Jakie ma argumenty? #EKG2018 #EEC2018 @EECKatowice https://t.co/Ar46rCsVku
    @EECKatowice - (RT) @ElzbieciakTomek
  • Czy #biotechnologia w Polsce ma szansę stać się ważnym elementem innowacyjnej gospodarki? Na to pytanie odpowiadali podczas @EECKatowice m.in. liderzy przemysłu farmaceutycznego i eksperci. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia bit.ly/2s3floz https://t.co/hd2DqreGPl
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • Joseph BenAmram, prezes MSD w regionie EURAM na @EECKatowice: rozwój biotechnologii wymaga partnerstwa między rządem, firmami krajowymi i międzynarodowymi oraz ośrodkami badawczymi. #EEC2018 #EKG2018 @rynekzdrowia rynekzdrowia.pl/Farmacja/Biote… https://t.co/4jWpURT8yi
    @EECKatowice - (RT) @wojciech_kuta
  • MT @PwCCEE: twitter.com/PwCCEE/status/… The 10th @EECKatowice, the largest economic event in #CEE with 150 insp...
    @EECKatowice - (RT) @amitabhrjha
  • Kto może w unijnych negocjacjach nad budżetem czuć się wygranym? Jak to możliwe, że mamy więcej, ale mniej? W "Rządowej ławie" na pytania @adam_sierak odpowiada Jerzy @JerzyKwiecinski z @MIR_GOV_PL. Serdecznie polecamy całą rozmowę 👉👉👉 bit.ly/2rZ21k6 https://t.co/yQNOLL2YP2
    @EECKatowice - (RT) @wnppl
  • EKG 2018 w Katowicach. Kongres pełen wyzwań @se_pl @EECKatowice superbiz.se.pl/wiadomosci-biz…
    @EECKatowice - (RT) @SuperbizPL
  • We are pleased that once again our Warsaw team could be part of @EECKatowice. This year we supported two of our amazing clients @INGBankSlaski and @_PKEE_ in setting up the exhibition, filming, tweeting, taking pictures, and of course a lot of networking and fun. #work #Katowice https://t.co/9zvLpCf52O
    @EECKatowice - (RT) @AvenewMedia
  • Polecamy Waszej uwadze transmisje z wybranych sesji #EKG2018. Zapraszamy na YouTube: EEC Poland - bit.ly/2wRSK2O Grupa PTWP - bit.ly/2GjlEsf #EEC2018
    @EECKatowice
  • Jako partnerzy @EECKatowice mieliśmy okazję przeprowadzić panel dyskusyjny o roli młodych w kształtowaniu Europy. Dziękujemy @pherstowski, PROM, MAY, Zwolnieni z Teorii, @ELSAPoland, @aegeewarszawa i @tomanek_robert, rektorowi @UE_Katowice! #EEC2018 #YouthLeadership #YouthVoice https://t.co/57GpHAhcCa
    @EECKatowice - (RT) @AIESECPoland
Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,70

  • Śr

    5,00

  • Min

    2,95

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane