Sezonowość głównym problemem branży lodów w Polsce

www.portalspozywczy.pl 13 listopada 2015 11:16

Główne problemy, z jakimi zmaga się w Polsce branża lodów, to sezonowość i niewystarczająco wysoka konsumpcja per capita. Statystyczny Polak zjada rocznie ok. 4 litrów lodów. To wciąż znacznie mniej, niż przeciętni mieszkańcy Skandynawii czy Amerykanie. Ci ostatni jedzą rocznie średnio pięciokrotnie więcej lodów, niż konsumenci znad Wisły - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Michalik, Szef Dywizji Lodów Nestlé Polska.

W Polsce zdecydowana większość wyprodukowanych lodów jest konsumowana w ciągu wiosennych i letnich miesięcy. Sezon, rozumiany jako okres od początku kwietnia do końca września, generuje ponad 86 proc. całej rocznej sprzedaży w tej kategorii. Mimo to w ostatnich latach powoli, ale stabilnie rośnie sprzedaż lodów także poza sezonem letnim.

Sezonowa konsumpcja lodów pozostaje jednak trendem, który najmocniej kształtuje cały rynek lodowy w Polsce. - Staramy się ją przełamywać, czego najlepszym przykładem jest Kaktus, który ma już blisko 470 tys. stałych fanów aktywnych cały rok na facebookowym profilu Republika Kaktusa. Przekłada się to na bardzo dobrą sprzedaż w ciągu całego roku kalendarzowego - mówi Szef Dywizji Lodów Nestlé Polska.

Innymi cechami charakterystycznymi dla rynku lodów w Polsce, na jakie zwraca uwagę Witold Michalik, są duża konkurencja oraz rosnąca popularność marek prywatnych.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.