Sezonowość głównym problemem branży lodów w Polsce

www.portalspozywczy.pl 13 listopada 2015 11:16

Główne problemy, z jakimi zmaga się w Polsce branża lodów, to sezonowość i niewystarczająco wysoka konsumpcja per capita. Statystyczny Polak zjada rocznie ok. 4 litrów lodów. To wciąż znacznie mniej, niż przeciętni mieszkańcy Skandynawii czy Amerykanie. Ci ostatni jedzą rocznie średnio pięciokrotnie więcej lodów, niż konsumenci znad Wisły - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Witold Michalik, Szef Dywizji Lodów Nestlé Polska.

W Polsce zdecydowana większość wyprodukowanych lodów jest konsumowana w ciągu wiosennych i letnich miesięcy. Sezon, rozumiany jako okres od początku kwietnia do końca września, generuje ponad 86 proc. całej rocznej sprzedaży w tej kategorii. Mimo to w ostatnich latach powoli, ale stabilnie rośnie sprzedaż lodów także poza sezonem letnim.

Sezonowa konsumpcja lodów pozostaje jednak trendem, który najmocniej kształtuje cały rynek lodowy w Polsce. - Staramy się ją przełamywać, czego najlepszym przykładem jest Kaktus, który ma już blisko 470 tys. stałych fanów aktywnych cały rok na facebookowym profilu Republika Kaktusa. Przekłada się to na bardzo dobrą sprzedaż w ciągu całego roku kalendarzowego - mówi Szef Dywizji Lodów Nestlé Polska.

Innymi cechami charakterystycznymi dla rynku lodów w Polsce, na jakie zwraca uwagę Witold Michalik, są duża konkurencja oraz rosnąca popularność marek prywatnych.

Portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,99

  • Śr

    3,85

  • Min

    0,00

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9685

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane