Słabnie popularność herbaty czarnej na rzecz zielonej

www.portalspozywczy.pl 5 grudnia 2017 12:07

Słabnie popularność herbaty czarnej na rzecz zielonej fot. Shutterstock.com

Prognozy Euromonitora wskazywały w 2017 wzrost rynku herbaty o 1,2 proc. wobec roku 2016. Według danych rynek w tym roku osiągnie wartość 2,22 mld zł. Z kolei w roku 2018 i kolejnych latach rokuje się rozwój segmentu herbaty.

Jak pokazują badania, w 2018/2019 rynek może wzrosnąć od 1,4 do 2 proc. osiągając w 2021 roku wartość 2,47 mld zł, w porównaniu do 2018, gdzie rynek jest w stanie zbliżyć się do 2,25 mld zł.

Rozgraniczając rynek herbaty na poszczególne segmenty, słabnie popularność herbaty czarnej, której wartość w 2016 wyniosła 1,01 mld zł. Eksperci szacują w tym roku oraz w kolejnych latach jej spadek. Według prognoz w 2017 wartość czarnej herbaty może wynieść 1 mld zł, a w latach 2018/2021 kalkuluje się tendencję spadkową od 997,7 do 991,3 mln zł.

Bardzo dobre wyniki z kolei odnotowuje herbata zielona. W 2016 jej wartość wyniosła 268,3 mln zł. A w latach 2017/2021 te proporcje prawdopodobnie wzrosną. Analitycy Euromonitora prognozują, że wartość segmentu herbaty zielonej w 2017 roku urośnie do kwoty 283,2 mln zł, a od roku 2018 do 2021 może wynieść od 303,7 mln zł do 367,4 mln zł.

– Zielona herbata prawdopodobnie będzie nadal przyciągać konsumentów ze względu na korzyści zdrowotne i zróżnicowanie pod względem rozwoju nowych smaków. Jest to również poparte silną tradycją regularnego wypijania herbaty na niemal każdą okazję, a także sposobem picia herbaty w ramach zdrowego stylu życia – tłumaczy Lina Sidorenke, Senior Communications Executive, firmy Euromonitor.

Pozytywne prognozy dla herbat funkcjonalnych oraz zielonej wskazuje także Evangelos Evangelou, prezes Herbapolu. – Od dłuższego czasu obserwujemy rosnący trend prozdrowotny. Coraz więcej jest konsumentów, którzy mają bogatą wiedzę na temat dobroczynnych właściwości ziół i chętnie sięgają po herbatki ziołowe, co widzimy po wzroście kategorii. Równie popularny w ostatnim czasie jest trend związany z aktywnym trybem życia. Konsumenci dbają o regularną aktywność fizyczną i zrównoważoną dietę, w czego efekcie rośnie kategoria herbat funkcjonalnych. W mojej opinii to właśnie te dwa segmenty zanotują w najbliższym czasie największe wzrosty – ocenia sternik lubelskiej firmy.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9338

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane