W ciągu 12 miesięcy 75 nowych sklepów planuje otwarcia na rynku CEE

Autor: dlahandlu.pl 29 lutego 2016 18:21

W przeciągu ostatnich dwóch lat w regionie CEE pojawiło się 185 nowych marek handlowych, które łącznie otworzyły 550 sklepów. W nadchodzących 12 miesiącach planowane jest otworzenie kolejnych 75 nowych sklepów wynika z najnowszego raportu firmy CBRE „Aktywność rynku handlowego w regionie CEE”.

Nowe marki aż w 82 proc. wybierają lokalizacje typu „prime”. 77 proc. nowych sklepów powstaje w centrach handlowych, w stolicach - 78 proc. konceptów.

W przypadku Rumuni oraz Słowacji nowe marki częściej pojawiają się w centrach miast, w przypadku Polski oraz Czech obserwowana jest przewaga centrów handlowych co do wyboru pierwszej lokalizacji.

- Polska w dalszym ciągu jest atrakcyjnym rynkiem dla marek międzynarodowych zainteresowanych ekspansją w regionie Europy wschodniej i centralnej. Dotyczy to zarówno marek modowych reprezentowanych przez marki takie jak Forever 21, Decimas, Ecco Leather Goods, konceptów gastronomicznych jak Benihana oraz Paul’s lub też aktywności sportowych - Fitness24Seven - Magdalena Frątczak, dyrektor w dziale Powierzchni Handlowych, CBRE.

W Polsce ponad 40 proc. nowych konceptów wybrało miasta regionalne na swoją pierwszą siedzibę. Wśród regionu CEE najbardziej atrakcyjne miasta dla nowych sieci handlowych to: w Polsce: Łódź, Wrocław, Poznań; w Rumuni – Timișoara, Jassy, Ploeszti; Koszyce na Słowacji oraz węgierski Debreczyn.

Wśród nowych marek znaleźli się najemcy z sektora premium: Brioni, Moncler, Stuart Weitzman, Michael Kors czy Tosca Blu. Widoczna jest ekspansja polskiej siedzi LPP z konceptami Sinsay oraz Mohito, rozwija się także oferta wyposażenia domu, swoją obecność w regionie CEE zaznacza Tiger oraz English Home. Stale poszerza się również oferta gastronomiczna, m.in. Dunkin Donuts oraz Paul’s.

Rumunia odnotowała najwyższy wskaźnik nowych konceptów – 34 proc., kolejne miejsce zajmuje Polska z wynikiem 25 proc. Marki z segmentu premium wybierają na swoje pierwsze lokalizacje Czechy – ponad 50 proc. z nich zdecydowało się na otworzenie sklepu w Pradze.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    13,83

  • Min

    9,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.