W okresie świątecznym wydajemy w sklepach na alkohole ponad 5,6 mld zł

Autor: Puls Biznesu 5 stycznia 2018 09:36

Właśnie kończy się najlepszy czas w roku dla dystrybutorów i producentów mocnych alkoholi. Jednak szczyt popularności napojów z bąbelkami przypada latem - podaje Puls Biznesu.

W okresie świątecznym, czyli w grudniu i styczniu, wydajemy w sklepach na alkohole ponad 5,6 mld zł, wynika z danych Nielsena. Wtedy też spada udział piwa w zakupach produktów z procentami.

— Największą kategorią wśród mocnych alkoholi jest wódka i rocznie osiąga ona sprzedaż na poziomie prawie 11 mld zł (to sprzedaż w 2016 r.), z czego za 19 proc. odpowiadają święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok — mówi Agata Lorenc, client director w Nielsenie.

Świąteczne tygodnie nie są jednak czasem wódki. Pokazują natomiast największe zwyżki w kategoriach whisky, wina (głównie musującego) i ginu. W grudniu 2016 r. i styczniu 2017 r. wydaliśmy na nie, odpowiednio, 411 mln zł, 532 mln zł i 15,6 mln zł.

Czytaj więcej w Pulsie Biznesu

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane