W ubiegłym roku cena piwa spadła o 3 gr

Autor: pr, dlahandlu.pl 15 lutego 2017 09:23

Sprzedaż piwa w 2016 roku w Polsce wzrosła w ujęciu ilościowym o 2.1 proc. (rdr).  W tym samym czasie w ujęciu wartościowym sprzedaż wzrosła tylko 1.4 proc., co oznacza dalszy spadek średniej ceny piwa o około 3 gr. Było to spowodowane m.in. dalszą konsolidacją kanałów sprzedaży.

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała dziś wyniki finansowe za 2016 rok. W  ubiegłym roku firma zwiększyła sprzedaż piwa do 11,7 mln hektolitrów (wzrost o 0.6 proc. wobec 11,6 mln hl w 2015r.). Zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 328 mln złotych. Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2.393 mln złotych.

- W 2016 roku kontynuowaliśmy dobre wyniki uzyskane w szczególnie korzystnym dla Grupy 2015 roku, umacniając pozycję konkurencyjną. Mimo trudnego otoczenia rynkowego, zwiększyliśmy sprzedaż dzięki silniejszym markom oraz innowacjom. W wyniku wydzielenia, a następnie sprzedaży spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. 1 lutego 2016 roku, przychody Grupy Kapitałowej spadły, ale także znacząco zmniejszyły się koszty działalności. Organicznie (wyłączając Distribev z omawianego okresu w roku 2015) przychody Grupy Kapitałowej Żywiec S.A. zmniejszyły się o około 1,9%, głównie w wyniku dalszego spadku cen na rynku. – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Zarządu Grupy Żywiec. – Przeprowadzona w poprzednich latach restrukturyzacja przyniosła dalsze korzyści, co obok wzrostu sprzedaży w segmencie marek premium i transakcji sprzedaży spółki Distribev, wpłynęło pozytywnie na wysokość naszego zysku – dodał.

W porównaniu do 2015 r. sprzedaż piwa w Polsce wzrosła w ujęciu ilościowym 2.1 proc. głównie dzięki korzystnej pogodzie na początku sezonu, efektowi Euro 2016 i większym dochodom rozporządzalnym konsumentów (niższe bezrobocie i wzrost przeciętnego wynagrodzenia). W tym samym czasie w ujęciu wartościowym sprzedaż wzrosła tylko 1.4 proc., co oznacza dalszy spadek średniej ceny piwa o około 3 gr. Było to spowodowane m.in. dalszą konsolidacją kanałów sprzedaży. Na rynku widać kontynuację głównych trendów. Chociaż tradycyjne jasne pełne nadal dominuje w wyborach konsumenckich, to najbardziej dynamicznie rozwijają się takie kategorie jak specjalności, piwa smakowe, nisko i bezalkoholowe.

 Perspektywa 2017

Grupa Żywiec oczekuje, że w 2017 roku sprzedaż piwa utrzyma się na podobnym poziomie jak w 2016 roku oraz spodziewa się powrotu do wzrostu wartości kategorii, po długim okresie deflacji. Koszty produkcji mogą nieznacznie wzrosnąć w wyniku uwarunkowań makroekonomicznych w tym inflacji krajowej, a także osłabienia złotówki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    1,99

  • Śr

    1,33

  • Min

    0,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9044
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane