13 proc. firm z branży handlowej negatywnie ocenia obecną sytuację

Autor: dlahandlu.pl 16 listopada 2015 12:08

Badanie „Podróże służbowe i kondycja polskich firm” zostało przeprowadzone na grupie 500 mikro, małych i średnich firm z całej Polski. Niemal połowa (49 proc.) ankietowanych oceniła sytuację swoich przedsiębiorstw jako dobrą lub bardzo dobrą. 37 proc. wszystkich wskazań stanowiły oceny neutralne. Zaledwie 9 proc. przedsiębiorców stwierdziło, że sytuacja ich firm jest zła lub bardzo zła. Połowa firm uważa, że w ciągu najbliższego roku ich sytuacja nie zmieni się, a jedna trzecia spodziewa się poprawy.

Najlepiej swoją kondycję oceniają firmy średnie. 69 proc. przedsiębiorstw z tej grupy uważa, że jest ona dobra lub bardzo dobra, żadne nie oceniło zaś swojej sytuacji jako złej. Co więcej połowa średnich firm w najbliższym roku spodziewa się poprawy. Tymczasem swoją kondycję jako złą lub bardzo złą oceniło 16 proc. firm małych i 11 proc. mikrofirm. Poprawy spodziewa się co czwarty przedstawiciel małego przedsiębiorstwa. Jako dobrą lub bardzo dobrą swoją kondycję ocenia 57 proc. firm usługowych, 41 proc.  przemysłowych i 38 proc. handlowych. Większość przedsiębiorców z dwóch pierwszych branż przewiduje, że w ciągu roku ich sytuacja nie zmieni się (odpowiednio 62 i 50 proc.).

Najwięcej wskazań negatywnych odnośnie obecnej sytuacji pochodzi od firm z branży handlowej (13 proc.). Jednocześnie właśnie wśród nich największy jest odsetek przedsiębiorstw, które spodziewają się, że nadchodzący rok będzie lepszy niż obecny – 48 proc.

W nadchodzącym roku firmy zawalczą o nowych klientów. Taki cel wyznaczyło sobie 61 proc. przedsiębiorstw z sektora MSP. Na zdobywaniu nowych rynków skoncentrują się zwłaszcza firmy małe (58 proc.) i średnie (54 proc.). Walkę o klienta zapowiada połowa przedsiębiorców z branży produkcyjnej i usługowej. Te plany powinny przełożyć się na rynek podróży służbowych.

Obecnie w podróże biznesowe wyjeżdżają pracownicy 53 proc. firm z sektora, w tym reprezentanci niemal każdej średniej firmy (92 proc.). Co ciekawe, podróże służbowe zdarzają się również aż w co czwartej mikrofirmie.

Wyjazdy biznesowe organizują przede wszystkim przedsiębiorstwa prowadzące działalność przemysłową (64 proc.) i handlową (58 proc.). W branży usług wyjazdy są narzędziem pracy co trzeciej firmy (29 proc.). Pracownicy ponad połowy firm wyjeżdżają 2-3 razy w miesiącu lub częściej. W jednej trzeciej przedsiębiorstw wyjazdy służbowe zdarzają się co najmniej raz na tydzień.  35 proc. organizuje wyjazdy raz w miesiącu, a tylko 10 proc. rzadziej. Częstotliwość wyjazdów koreluje z wielkością firmy i branżą, w której działa.

Wyjazdy służbowe najczęściej zdarzają się w średnich firmach. Prawie 70 proc. z nich organizuje je co najmniej kilka razy w miesiącu, w tym co trzecia średnio raz na tydzień. Podróże służbowe najczęściej zdarzają się w branży handlowej i produkcyjnej. Warto odnotować, że aż jedna trzecia przedstawicieli mikrofirm wyjeżdża nawet raz w tygodniu, ale największy odsetek (40 proc.) rzadziej niż raz na miesiąc.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,98

  • Śr

    3,65

  • Min

    2,38

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8598

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 564392

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.