17 proc. Polaków chciałoby spróbować lodów zawierających egzotyczne składniki

www.portalspozywczy.pl 7 lipca 2017 09:16

Upodobania konsumentów na kluczowych rynkach Europy znacząco się zmieniają. Deklarowane spożycie klasycznych lodów familijnych w ostatnim roku istotnie spadło, a rosnącą popularnością cieszą się lody niezawierające nabiału. Na świecie rośnie zainteresowanie innowacjami lodowymi – wynika z nowych badań firmy analitycznej Mintel.

W 2016 roku 65 proc. konsumentów z Polski jadło klasyczne lody familijne np. w opakowaniach 1-litrowych, a w 2015 r. odsetek ten wyniósł 71 proc. Mintel podaje, że 58 proc. badanych aktywnie zmniejsza spożycie produktów z wysoką zawartością cukru albo ich unika. Z kolei 17 proc. Polaków chciałoby spróbować lodów zawierających bardziej egzotyczne składniki np. wasabi, zielona herbata, czy szafran.

Lody w wielu odmianach cieszą się popularnością od stuleci - inspirowane włoskimi lodami „gelato” lub wymyślnymi deserami albo po prostu sorbety. Z nowych badań firmy Mintel wynika jednak, że upodobania konsumentów na kluczowych rynkach Europy znacząco się zmieniają, a deklarowane spożycie klasycznych lodów familijnych w ostatnim roku istotnie spadło.

Podczas gdy w 2015 r. prawie połowa (47 proc.) konsumentów z Francji podała, że zjadła w ciągu ostatnich 12 miesięcy klasyczne lody familijne (w opakowaniach np. o pojemności 1 litra), w 2016 r. przyznało się do tego już 43 proc. badanych. Odsetek Niemców spożywających tego rodzaju lody spadł w tym samym czasie z 57 proc. do 52 proc., Hiszpanów — z 55 proc. do 50 proc., a Polaków — z 71 proc. do 65 proc.

Wyniki tych badań pokrywają się z innymi spostrzeżeniami firmy Mintel: konsumenci z całej Europy deklarują, że jedzą coraz mniej słodyczy. Ponad trzy piąte konsumentów z Hiszpanii (62%), ponad połowa Polaków (58%) i Francuzów (56%), a także 48% Niemców przyznaje, że aktywnie ogranicza spożycie produktów z wysoką zawartością cukru albo ich unika.

Co więcej, niemal jedna piąta konsumentów z Polski (19%) i jedna czwarta Francuzów (24%) aktywnie zmniejsza spożycie nabiału lub w ogóle go unika. W Hiszpanii postępuje tak 22%, a w Niemczech 16% badanych.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9628

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane