17 proc. Polaków chciałoby spróbować lodów zawierających egzotyczne składniki

www.portalspozywczy.pl 7 lipca 2017 09:16

Upodobania konsumentów na kluczowych rynkach Europy znacząco się zmieniają. Deklarowane spożycie klasycznych lodów familijnych w ostatnim roku istotnie spadło, a rosnącą popularnością cieszą się lody niezawierające nabiału. Na świecie rośnie zainteresowanie innowacjami lodowymi – wynika z nowych badań firmy analitycznej Mintel.

W 2016 roku 65 proc. konsumentów z Polski jadło klasyczne lody familijne np. w opakowaniach 1-litrowych, a w 2015 r. odsetek ten wyniósł 71 proc. Mintel podaje, że 58 proc. badanych aktywnie zmniejsza spożycie produktów z wysoką zawartością cukru albo ich unika. Z kolei 17 proc. Polaków chciałoby spróbować lodów zawierających bardziej egzotyczne składniki np. wasabi, zielona herbata, czy szafran.

Lody w wielu odmianach cieszą się popularnością od stuleci - inspirowane włoskimi lodami „gelato” lub wymyślnymi deserami albo po prostu sorbety. Z nowych badań firmy Mintel wynika jednak, że upodobania konsumentów na kluczowych rynkach Europy znacząco się zmieniają, a deklarowane spożycie klasycznych lodów familijnych w ostatnim roku istotnie spadło.

Podczas gdy w 2015 r. prawie połowa (47 proc.) konsumentów z Francji podała, że zjadła w ciągu ostatnich 12 miesięcy klasyczne lody familijne (w opakowaniach np. o pojemności 1 litra), w 2016 r. przyznało się do tego już 43 proc. badanych. Odsetek Niemców spożywających tego rodzaju lody spadł w tym samym czasie z 57 proc. do 52 proc., Hiszpanów — z 55 proc. do 50 proc., a Polaków — z 71 proc. do 65 proc.

Wyniki tych badań pokrywają się z innymi spostrzeżeniami firmy Mintel: konsumenci z całej Europy deklarują, że jedzą coraz mniej słodyczy. Ponad trzy piąte konsumentów z Hiszpanii (62%), ponad połowa Polaków (58%) i Francuzów (56%), a także 48% Niemców przyznaje, że aktywnie ogranicza spożycie produktów z wysoką zawartością cukru albo ich unika.

Co więcej, niemal jedna piąta konsumentów z Polski (19%) i jedna czwarta Francuzów (24%) aktywnie zmniejsza spożycie nabiału lub w ogóle go unika. W Hiszpanii postępuje tak 22%, a w Niemczech 16% badanych.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,65

  • Śr

    6,29

  • Min

    2,80

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6268

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 569600

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.