2 mld zł obrotu Eurocashu będzie opodatkowane. Spółka zapowiada akwizycje

Autor: PAP 22 sierpnia 2016 12:45

2 mld zł obrotu Eurocashu będzie opodatkowane. Spółka zapowiada akwizycje Fot. za Eurocash.pl

Członek zarządu Eurocash, Jacek Owczarek, spodziewa się, że po wynikach I półrocza rynek obniży oczekiwania co do wyników całorocznych. Ocenia, że presja na sprzedaż LFL w Cash&Carry będzie się utrzymywać w III kwartale.

- W dalszym ciągu czujemy presję deflacyjną na ceny hurtowe, szczególnie w produktach mleczarskich, świeżych, ale też i w piwie. Jednocześnie, efekt pobudzenia popytowego w postaci programu 500+ na razie omija segment małych i średnich niezależnych sklepów w Polsce. Paradoksalnie w krótkim terminie wzmocniono zorganizowany handel, głównie dyskonty - powiedział PAP Owczarek.

Eurocash nie jest zadowolony ze sprzedaży lipcowej.

Trendy lat poprzednich niekoniecznie znajdują potwierdzenie w trendach tego roku. Lipiec w wielu segmentach jest najlepszym miesiącem sprzedażowym, a w tym roku nie był - był relatywnie słaby pod względem sprzedaży. Z uwagi na dość chłodne lato obserwujemy niższy popyt na napoje i piwo - powiedział Owczarek.

Problemem grupy w II kwartale był notujący dalsze spadki LFL segment Cash&Carry.

- W drugim kwartale zabrakło nam wystarczającego wzrostu sprzedaży. Presja cenowa i efekt kanibalizacji po otwarciach nowych hurtowni w ubiegłym roku przełożyła się na spadek sprzedaży porównywalnej – LFL było ujemne w Cash&Carry. Sprzedaż LFL do sklepów zrzeszonych w sieci abc urosła o ponad 2 proc., ale sprzedaż do niezależnych klientów spadła ponad 3 proc. Pozytywne natomiast jest to, że zyskaliśmy udziały rynkowe, jako Grupa rośliśmy szybciej niż rynek - powiedział Owczarek.

Myślę, że w trzecim kwartale nadal sprzedaż LFL w tym segmencie Cash&Carry będzie pod presją. Zatem w przypadku utrzymania się deflacji na cenach hurtowych cały rok może się zamknąć również na minusie" - dodał.

W II kwartale sprzedaż LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry spadła o 1,28 proc., a w całym I półroczu spadek był na poziomie 2,57 proc.

Członek zarządu Eurocashu wskazał, że spółka ma też nadal problem z otwarciami Delikatesów Centrum.

- Jeśli chodzi o Delikatesy Centrum to zamknęliśmy więcej sklepów niż otworzyliśmy. Po pierwszym półroczu nasz bilans to minus 16 sklepów, w samym II kwartale minus 5. Wynikało to ze świadomie podjętych przez nas decyzji - pracujemy nad nowym modelem, który da lepsze warunki i dłuższe wsparcie finansowe naszym franczyzobiorcom, by ułatwić im otwarcie sklepów - wyjaśnił. Powinniśmy otworzyć w tym roku miedzy 60 a 80 sklepów Delikatesy Centrum - dodał.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9055

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.