PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

22 proc. z wartego 19 mld zł rynku kosmetycznego trafiło do sieci Rossmann

Autor: PMR 22 marca 2013 11:12

22 proc. z wartego 19 mld zł rynku kosmetycznego trafiło do sieci Rossmann

W 2012 roku w Polsce na kosmetyki wydano ponad 19 mld zł, z czego niemal 37 proc. trafiło do drogerii sieciowych, a prawie 22 proc. do sklepów Rossmann - wynika z raportu firmy badawczej PMR.

W ciągu ostatnich pięciu lat (2007-2012) rynek kosmetyków w Polsce wzrósł o niemal 4,6 mld zł. W tym czasie sieci drogeryjne zwiększyły wartość obrotów o 3,9 mld zł, podczas gdy przychody samego Rossmanna skoczyły o 2,6 mld zł. W porównywalnym okresie miliard złotych zyskał segment dyskontów, a pół miliarda handel przez internet.

Według PMR, w latach 2013 - 2015 polski rynek kosmetyków zanotuje średnioroczny wzrost na poziomie ponad proc. Obecnie do najszybciej rosnących kosmetycznych kanałów dystrybucji, czyli sieci drogeryjnych, dyskontów i internetu łącznie, trafia już co druga złotówka wydawana w Polsce na kosmetyki. Artykuły kosmetyczne kupowane są przede wszystkim w drogeriach, zwłaszcza sieciowych, ale 30 proc. całego rynku to wciąż sklepy wielkopowierzchniowe.

 

Liderem sprzedaży kosmetyków w Polsce jest sieć drogerii Rossmann. Ponad połowa badanych (54 proc.) przez PMR deklaruje, że to przede wszystkim w jej sklepach robi zakupy kosmetyczne. Rossmann dysponuje największą w Polsce siecią sklepów drogeryjnych, liczącą ponad 700 placówek, a na lata 2013-2014 zamierza przyspieszyć program otwarć (nominalnie), tak aby na koniec tego okresu zarządzać tysiącem drogerii na terenie kraju. Oprócz dynamicznej ekspansji, do sukcesu lidera rynku kosmetycznego przyczynia się również rosnąca akceptacja konsumentów dla marek własnych, których sprzedaż zwiększa się kilka razy dynamiczniej niż rynek, a klienci oceniają te produkty nie gorzej niż ich markowe odpowiedniki. Według wstępnych szacunków firmy badawczej za 2012 rok, Rossmann posiada już niemal 22 proc. rynku kosmetyków w Polsce, ponad połowę udziałów w segmencie drogerii, a 60% proc. wśród sklepów sieciowych.
Ponadto z badania wynika, że tylko 9 proc. kupujących kosmetyki ocenia swoje wydatki na tego typu artykuły w 2012 r. jako niższe niż w 2011 r. Według 40 proc. były one wyższe, a w ocenie ponad połowy respondentów pozostały bez zmian. 3/4 kupujących kosmetyki wydaje na nie do 100 zł miesięcznie.
Badanie zostało przeprowadzone przez PMR w styczniu br. na grupie 405 osób kupujących kosmetyki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,90

  • Śr

    3,43

  • Min

    2,59

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7204

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.